معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در پی چند سال گذشته ۵ پروژه در سح ریلی ازجمله راه آهن قزوین – رشت، مراغه- ارومیه، ملایر- کرمانشاه، تهران- همدان و میانه- بستان آباد به اتمام رسیده است که البته پروژه میانه- بستان آباد فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری میرسد.
او با اشاره به اینکه در طی سالهای گذشته با توجه به هزینههایی که در پروژههای حوزه ریلی انجام شده بود و تمام آنها نیمه تمام رها شده بود سعی کردیم با بهره برداری از این پروژهها بتوانیم از آنها در راستای تسهیل در رفت و آمد مردم استفاده کنیم.
خطیبی با بیان اینکه تا کنون در پروژه میانه – بستان آباد ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: با ارزش ریالی این پروژه در شرایط اقتصادی کنونی ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۵ هزار میلیارد تومان است که ظرف مدت ۲ تا ۳ سال این پروژه را به اتمام رساندهایم.
بیشتر بخوانید:افزایش سهم ناوگان حمل و نقل عمومی با گران شدن بنزین / ضریب اشغال در حوزه حمل و نقل عمومی افزایش مییابد
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: البته در شرایط کنونی با صرف چنین هزینههایی امکان ساخت پروژهای مانند میانه - بستان آباد نیست.
او با بیان اینکه راه آهن میانه بستان آباد تنها پروژه ریلی ۲ خطه در ایران است، گفت: حجم کار در این پروژه در مقایسه با سایر پروژهها ۲ برابر است بنابراین هزینههایی که در آن صورت گرفته نسبت به سایر پروژهها بیشتر است.
خطیبی با اشاره به اینکه در صورتی که سازمان برنامه و بودجه منابع مالی لازم جهت تکمیل فاز دوم راه آهن میانه تا تبریز را تامین کند این پروژه تا پایان سال آینده به اتمام میرسد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: از هفته گذشته ریل گذاری از بستان آباد تا تبریز آغاز شده و در مراحل زیرسازی و تکمیل ریل قرار دارد.
او افزود: تا کنون ۸۵ درصد از راه آهن بستان آباد تا تبریز به اتمام رسیده که فاز اول آن به طول ۱۳۲ کیلومتر فردا با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/