رئیس اداره هواشناسی دزفول نسبت به ورود سامانه بارشی و پیش بینی بارش ۲۰ میلی‌متر باران در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی رئیس اداره هواشناسی دزفول در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن جلسات فرمانداری گفت: از روز جمعه یک سامانه بارشی وارد منطقه می‌شود که بیش‌ترین میزان بارش در روز‌های یک شنبه تا سه شنبه هفته آینده رخ دهد.

او اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بین ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر بارندگی در مدت زمان جمعه تا سه شنبه در دزفول ثبت شود که آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در برخی مناطق شهرستان دور از انتظار نیست.

کرمی به وقوع وزش تندباد لحظه‌ای در روز‌های جمعه تا سه شنبه در دزفول اشاره و بیان کرد: در این مدت به دلیل وقوع بارندگی، کشاورزان از سم‌پاشی و آبیاری مزارع پرهیز کنند، از سویی برای برداشت کشت دیم خود از جمله ذرت و شلتوک تسریع داشته باشند.

رئیس اداره هواشناسی صفی آباد دزفول با بیان اینکه میزان بارندگی در دزفول نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، افزود: میزان بارندگی در دزفول از ابتدای مهر تا ۲۰ آبان صرفا ۰.۲ میلی‌متر بوده، در حالیکه در مدت مشابه پارسال ۱۲۹ میلی‌متر بارندگی و در میانگین بلند مدت نیز ۳۶ میلی‌متر بارندگی در منطقه ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

پیش بینی بارش باران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.