برمبنای آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۵۰ هزار سیم‌کارت به دلیل مزاحمت پیامکی در کمتر از یک ماه قطع شدند.

سیمکارتبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد روند برخورد با سیم‌کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی روز به روز سرعت می گیرد و با وجودی که تا پیش از این رگولاتوری، ماهانه مبادرت به قطع و مسدودسازی حدود ۳ تا ۵ هزار سیم‌کارت می‌کرد، اما آمارها نشان می‌دهد که در آبان ماه بیش از ۵۰ هزار سیم‌کارت مسدود شده است.

به نحوی که تا روز ۲۲ آبان ماه جاری بیش از ۱۹۷ هزار و ۶۶۰ سیم کارت به دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است. این آمار در حالی است که تا روز ششم آبان ماه جاری، شمار سیم‌کارت‌های قطع شده به دلیل این مزاحمت‌ها حدود ۱۴۷ هزار سیم‌کارت اعلام شده بود و رگولاتوری در فاصله ۳ ماه اخیر نیز حدود ۱۳ هزار سیم‌کارت را قطع کرده بود.

کاربران بسیاری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ابراز نارضایتی می‌کنند و رگولاتوری از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» از کاربران خواسته است که شماره‌هایی را که از این طریق اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کنند، به این سامانه اعلام کنند تا با آن ها برخورد شود.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت‌های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس‌جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله کمتر از یک سال به مسدودی حدود ۲۰۰ هزار سیم‌کارت رسیده است.

این آمار که در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان تیرماه امسال ۱۳۱ هزار سیم‌کارت، پایان مردادماه ۱۳۴ هزار سیم‌کارت و پایان شهریور ۱۳۸ هزار سیم‌کارت و پایان مهرماه ۱۴۷ هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی برای مشترکان، قطع شده بود و هم اکنون در فاصله نزدیک به ۲۰ روز به قطع ۱۹۷ هزار سیم‌کارت منجر شده است.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم‌کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم‌کارت‌ها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم‌کارت‌ها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.


بیشتر بخوانید: ثبت ۶۵ هزار شکایت در ۸ ماهه نخست سال جاری در سامانه ۱۹۵


منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار