عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت گفت: سامانه سرا سامانه خوبی است که نیاز به چکش‌کاری دارد و باید توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه شود.

اسفندیار عبداللهی، عضو شورای مرکزی و رئیس روابط عمومی جمهوریت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سامانه سرا گفت: سامانه سرا سامانه خوبی است که نیاز به چکش‌کاری دارد؛ به نظری که دیگران در خصوص این سامانه دارند احترام می‌گذارم، ولی امیدوارم درگیر تصمیمات عجولانه نشوند، زیرا هنوز توضیحات زیادی در خصوص این سامانه مانده است که باید ارائه شود.

عبداللهی درخصوص این سامانه گفت: در این طرح هر شخص عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌تواند ۲۰ نفر را برای رای‌سنجی معرفی کند و انتقاد وارد به طرح سرا، این است که برخی می‌گویند، احزابی مانند کارگزاران با بیش از بیست سال سابقه که دو نماینده در شورای عالی دارد می‌توانند ۴۰ نفر را معرفی کنند، ولی احزاب انشعابی و همسو با جبهه مشارکت در شورا زیاد هستند و تا ۱۰ برابر احزاب دیگر می‌توانند از بدنه خود افرادی را برای رای‌سنجی معرفی کنند.

او در خصوص شباهت این طرح به پارلمان اصلاحات، گفت: پارلمان اصلاحات قرار بود یک طرح دائمی باشد، ولی طرح سرا یک پروژه انتخاباتی است که موقتاً به اجرا درمی‌آید و ممکن است در دوره‌های بعدی مورد استفاده قرار نگیرد.
 

بیشتر بخوانید: نفرات شورای مرکزی حزب جمهوریت مشخص شدند

عبداللهی گفت: مخالفان و منتقدان طرح سرا به اصل مصوبه احترام می‌گذارند و نهایتاً از رای اکثریت پیروی می‌کنند، ولی انتظار دارند انتقادی که نسبت به جزئیات دارند مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد که در اجرا با مشکل مواجه نشود.

مسئول روابط عمومی حزب جمهوریت، در پایان گفت: نظر حزب جمهوریت درخصوص این طرح از طریق شورای مرکزی و دبیرکل اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصولگرا ، اصلاح طلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار