رئیس اداره آموزش‌وپروزش استثنایی لرستان با اشاره به کمبود معلم در مدارس استثنایی این استان گفت: با توجه به تخصصی بودن آموزش در این مراکز این مدارس به‌صورت ویژه به نیرو‌های گفتاردرمان و کاردرمان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، زهرا نظری  اظهار داشت: آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان هم‌اکنون با کمبود معلم و نیروی توانبخشی روبه‌رو بوده و با توجه به اینکه تعداد زیادی از معلمان این مدارس بازنشسته شده و یا یازنشسته می‌شوند در آینده نیز این مشکل وجود دارد.

وی افزود: هم‌چنین مدارس استثنایی لرستان به‌صورت ویژه به نیرو‌های گفتاردرمان و کاردرمان نیاز دارد، اما تاکنون مجوز جذب این نیرو‌ها به این اداره داده نشده‌است.

رئیس اداره آموزش‌وپروزش استثنایی لرستان عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی این استان متولی هفت گروه دانش‌آموز شامل آسیب‌دیده ذهنی، بینایی، شنوایی، دانش‌آموزان دارای مشکلات جسمی، حرکتی، اوتیسم و دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار دانش‌آموز که در این هفت گروه قرار دارند در سطح مدارس لرستان تحصیل می‌کنند، بیان کرد: هزار و ۸۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در مدارس خاص آموزش می‌بینند.

نظری با اشاره به اینکه حدود ۱۷۰ دانش‌آموز در مراکز ویژه استثنایی شهرستان کوهدشت تحصیل می‌کنند، گفت: مدرسه شش کلاسه استثنایی این شهرستان امروز به‌صورت مشارکتی با کمک خیر اسماعیل دوستی و نوسازی مدارس لرستان افتتاح شد و این مدرسه شامل کارگاه‌های ویژه آموزشی و دروس تخصصی حرفه‌ای است.

انتهای پیام/د

کمبود معلم در مدارس استثنایی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.