معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل از افزایش ۱۳ درصدی صدقه پرداختی مردم خیر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: صدقه پرداختی مردم نیکوکار استان اردبیل در هفت ماهه امسال‌ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

او با اشاره به اینکه نیکوکاران اردبیلی بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از صدقه خود را به کمیته امداد اختصاص داده‌اند، گفت: صدقه پرداختی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل بین خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر توزیع شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه تمامی صدقه‌های مردمی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، جهیزیه، مسکن و تحصیلی مددجویان تخصیص می‌یابد، افزود: با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی تلاش داریم ضمن تسهیل یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، خیران بتوانند به سادگی کمک‌های خود را در اختیار خانوار بی‌بضاعت جامعه قرار دهند.

توحیدی به افزایش ۱۳ درصدی صدقه پرداختی مردم خیر استان اردبیل در هفت ماهه امسال‌ نسبت به مدت مشابه خود در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: هرچقدر کمک‌های مردمی به کمیته امداد بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم یاریگر اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

او با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از صدقه برای کمک‌های موردی، ۱۸ درصد از صدقه برای تعامل با موسسات خیریه، ۱۵ درصد برای جهیزیه نوعروسان و ۱۵ درصد برای درمان بیماران هزینه می‌شود، گفت: همچنین ۱۵ درصد برای تعمیر و بهسازی مسکن و ۱۲ درصد نیز برای ارتقای سطح فرهنگی خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان از صدقه مردم خیر استان اردبیل برای ساخت، خرید، بهسازی و تعمیر منازل خانوار تحت حمایت تخصیص داده شده است، افزود: تهیه مسکن برای مددجویانی که فاقد منزل مناسب هستند یکی از برنامه‌ها و خدمات اساسی کمیته امداد استان اردبیل است که با یاری خیران درصدد هستیم مهم‌ترین نیاز آن‌ها را برطرف کنیم.

توحیدی با اشاره به اینکه بیش از ۷۶۰ میلیون تومان از صدقه مردمی در قالب کمک‌های موردی در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفته است، اعلام کرد: مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل با دریافت کمک‌های موردی از محل صدقه، بخشی از مشکلات خود را رفع کرده‌اند.

او با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ میلیون تومان از صدقه مردمی برای کمک به امر ازدواج مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: با کمک‌های مردمی از طریق صدقه، نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل می‌توانند با دریافت کمک هزینه تأمین جهیزیه راهی خانه بخت شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان از صدقه خیران اردبیلی برای کمک به پرداخت فرانشیز و درمان ویژه بیماران تحت حمایت هزینه شده است، افزود: بیش از ۴۱۰ بیمار خاص، صعب العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که تلاش داریم با کمک‌های خیران بخش مهمی از مشکلات درمانی و دارویی آن‌ها را رفع کنیم.

توحیدی با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون تومان نیز برای ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به مدجویان تحت حمایت هزینه شده است، افزود: ۳۰۰ میلیون تومان از صدقه مردمی هم در قالب تعامل با موسسات خیریه به افراد نیازمند جامعه پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* به روش ساده‌تری صدقه و سایر کمک‌های خود را به دست مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل برسانند، اعلام کرد: اردبیلی‌های نیکوکار با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه نیز به راحتی می‌توانند صدقه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون واسطه در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار دهند.

انتهای پیام/ح

پرداخت صدقه توسط خیران استان اردبیل

برچسب ها: صدقه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.