معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: کتابفروشی‌ها و ناشران این استان طی آبان ماه جاری روز‌های پررونقی را پشت سرگذاشته‌اند.

رونق بازار کتاب در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ظرف آبان ماه امسال در قالب برپایی سه رویداد فرهنگی شامل "نمایشگاه کتاب مشهد، طرح پاییزه کتاب و هفته کتاب" در مجموع ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب در این کلانشهر به فروش رسیده است.

او ادامه داد: شهروندان مشهدی با مراجعه و بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این شهر ظرف روز‌های هشت تا ۱۵ آبان ماه جاری ۸۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان خریده‌اند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اجرای "طرح‌های فصلی کتاب" را نیز فرصتی برای خرید تخفیف‌دار محصولات مکتوب از سوی مردم توصیف کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین خاطر "طرح‌های بهاره، تابستانه، پاییزه و عیدانه کتاب" را در حوزه عرضه و فروش عمومی کتاب اجرا می‌کند.

تحفه گر همچنین به رتبه کشوری "خوب" کشوری خراسان رضوی در قالب اجرای "طرح تابستانه کتاب" امسال اشاره کرد و افزود: کلانشهر مشهد در همین چارچوب بیشترین آمار خرید کتاب را در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور به نام خود ثبت کرد.


حجم کم‌سابقه خرید کتاب


او  تصریح کرد: شهروندان خراسانی همچنین در قالب اجرای "طرح پاییزه کتاب" که امروز به پایان رسید، در مجموع ۱۰ میلیارد ریال خرید کتاب داشتند که در این محدوده زمانی رقمی کم‌سابقه است.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:  ۶۹ کتابفروشی در سطح خراسان رضوی برای مشارکت در اجرای "طرح پاییزه کتاب" ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱ کتابفروشی در مشهد و ۱۸ کتابفروشی در شهر‌های تربت‌حیدریه، کاشمر، بردسکن و سبزوار از این فرصت برای عرضه و فروش عمومی کتاب بهره گرفتند.

تحفه گر افزود: بخاطر استقبال مطلوب شهروندان خراسانی از "طرح پاییزه کتاب" اجرای آن در سطح استان تا پنجمین روز و در شهر مشهد تا هفتمین روز آذر ماه آتی تمدید شده است.

او ادامه داد: شهروندان خراسانی همچنین در طول هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جاری در مجموع سه هزار جلد کتاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خریداری کردند.

 همزمان با آخرین روز "هفته کتاب" نیز "طرح کتابفروشی‌گردی" در حال اجرا است. ۱۵۰ کتابفروشی در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد مجری این طرح هستند.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

ثبت بیشترین آمار خرید کتاب در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.