کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خرید تجهیزات از شرکت‌های هوآوی و زد تی ای چین را برای امنیت ملی این کشور تهدید آمیز توصیف کرده و ممنوع اعلام کرد.

آمریکا خرید از شرکت‌های هوآوی و زد تی ای چین را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیسیون فدرال ارتباطات دولت آمریکا روز جمعه خرید تجهیزات از شرکت‌های فناوری چینی هوآوی و زد تی ای با منابع مالی دولت فدرال را ممنوع اعلام کرد.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در چارچوب تلاش‌های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا برای حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه‌های ارتباطی، استفاده از منابع مالی صندوق خدمات همگانی (که هدف از تاسیس آن ترویج دسترسی همگانی به خدمات ارتباطی در آمریکا است) برای خرید تجهیزات از شرکت‌هایی که برای امنیت ملی کشور تهدید آمیز هستند، ممنوع اعلام می‌کند.»

این در حالی است که گروهی ۱۵ نفره از سناتور‌های آمریکایی از وزارت بازرگانی این کشور درخواست کردند که صدور مجوز برای تعدادی از شرکت‌های آمریکایی جهت عرضه کالا‌های غیرحساس به شرکت هوآوی را لغو کند. آن‌ها علت درخواست برای لغو این مجوز‌ها را به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کردند.

سناتور‌های آمریکایی روز پنجشنبه در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ اعلام کردند دولت آمریکا باید روند صدور مجوز برای مبادله با شرکت هوآوی را تا زمانی که مشخص شود با این کار تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نمی‌شود، متوقف کند. (بیشتر بخوانید)

ماه مه گذشته، شرکت‌های فناوری هوآوی و زد تی ای در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار