به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس سابق آموزش و پرورش و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره استقبال نشدن از پیامرسانهای فارسی در کشور اظهار کرد: یک عامل این موضوع را باید در خود پیامرسانها جستجو کرد و بخش دیگری هم مربوط به نوع نگاه به پیامرسانهای داخلی است. پشتیبانیهای لازم هم از این پیامرسانها صورت نگرفت، همچنین قطع و وصل شدن این شبکههای اجتماعی در کاهش استفاده از آنها تأثیر داشت.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: به دنبال ایجاد اینترنت ملی برای آموزش و پروش بودهایم و گامهای اولیهای برای این موضوع برداشته شد، علاوه بر آن در حدود ۱۵ درصد مدرسه و ۱۵ میلیون دانشآموز تحت پوشش هوشمندسازی مدارس قرار گرفتند، اما این کار در دورههای بعد پیش نرفت.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه برای دستیابی به اینترنت ملی باید علاوه بر بخشنامه وزیر آموزش و پرورش شورای عالی فضای مجازی هم وارد عمل میشد، تصریح کرد: اکنون همین شورا متهم اصلی پیش نرفتن کار است؛ در هیچ کجای دنیا نظام تعلیم و تربیت به این شکل در اختیار پیامرسانهای خارجی قرار نمیگیرد.
او با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از ظرفیت پیامرسانهای داخلی برای دانشآموز استفاده کند، تصریح کرد: متأسفانه در کشور دیدگاهمان را روشن بیان نمیکنیم و اکنون برخی مسئولان نسبت به استفاده از پیامرسانهای داخلی عظم جدی ندارند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در بحث دیگری در صحبتهایش درباره تأثیر گرانی بنزین و رفتوآمد معلمانی که باید برای تدریس به مناطق محروم بروند، اظهار کرد: یکی از ایرادات مجلس به گرانی بنزین مربوط به همین موضوع بود و باید این کار به صورت کارشناسی مورد توجه قرار میگرفت، علاوه بر آن باید برای خودروهایی که سرویس مدرسه نیستند، اما برای جابجایی دانشآموزان استفاده میشوند، تصمیمی گرفته میشد.
حاجی بابایی تأکید کرد: دولت بدون اجازه مجلس این کار را پیش برد البته یکشنبه در مجلس جلسه داریم و قرار است مسئولان در این باره توضیح دهند چرا که پیش از این، این طرح در مجلس مطرح شده بود، اما به آن رای نداده بودیم.
او یادآوری کرد: گرانی بنزین نه تنها برای معلمان، بلکه برای چند هزار نفری که با خودروی شخصی کار میکردند مشکل آفرین شده است و تکلیف آنها مشخص نیست.
در ادامه احمد عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره علت اجرا نشدن بخشنامه ممنوعیت استفاده از پیامرسانهای خارجی در آموزش و پرورش اظهار کرد: کار فرهنگی ابعاد مختلفی دارد و صرفا نمیتوان با یک بخشنامه آن را به مرحله اجرا رساند، باید خودمان را در رقابت میان پیامرسانهای داخلی و خارجی تقویت کنیم.
او ادامه داد: آموزش و پرورش استفاده کننده از خدمات است و باید با دسترسی آسان و بدون محدودیت بتواند از خدمات در نظر گرفته شده بهره بگیرد.
انتهای پیام/
برید چرت بزنید و تکیه بدید به صندلیهاتون