کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در ۱۲۱ پایگاه دائمی و ۱۳ پایگاه سیار در شهرستان‌های اصفهان به صورت قطعی درمان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مینا صولتی کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تنبلی چشم یکی از علت‌های شایع کم بینایی، نابینایی و یک چشمی یا گاهی دو چشمی کودکان است گفت: علاوه بر طرح غربالگری دو ماهه، پایگاه‌های دائمی در طول سال برای تشخیص این بیماری برپا شده است.

او با اشاره به اینکه تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در این ۱۲۱ پایگاه دائمی و ۱۳ پایگاه سیار در شهرستان‌های اصفهان به صورت قطعی درمان می‌شود افزود: در صورت عدم تشخیص به موقع کودکان مبتلا به «آمبلیوپی»، در سنین بالاتر دچار معلولیت بینایی که شامل کم بینایی یا نابینایی مطلق می‌شوند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه طرح بینایی سنجی در دو مرحله اجرا می‌شود گفت: در مرحله نخست این طرح را مربیان مهد‌های کودک اجرا و اگر کودک مشکوک بود به اپتومتریست‌ها ارجاع داده می‌شود.

صولتی افزود: در مرحله دوم کودک مشکوک به مشکلات بینایی به پزشک ارجاع داده می‌شود تا کودک در صورتی که نیاز به عمل جراحی یا عینک داشته باشد به صورت رایگان از طرف بهزیستی درمان می‌شود.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح هزینه‌های ناشی از بروز معلولیت نابینایی و هزینه‌های درمان با توجه به تشخیص به موقع کاهش می‌یابد گفت:در طرح غربالگری پارسال از ۱۸۰ هزار کودک، حدود ۱۱ هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و پنج هزار نفر درمان شدند.

انتهای پیام/م

 

طرح غربالگریتنبلی چشم در استان اصفهان

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.