معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹۷ درصد آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌ها منجر به افت آب‌های زیرزمینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهدی جهان‌طلب معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در مراسم یازدهمین جشنواره استانی جشن آب در کاشمر گفت: نبود تصفیه خانه در خراسان رضوی مانع استحصال آب به صورت مطلوب است.

او ادامه داد: در حال حاضر تصفیه خانه فقط در قوچان فعال است و به علت نبود تصفیه‌خانه در خراسان رضوی، نمی‌توانیم به‌خوبی آب را استحصال کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۹۷ درصد آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌ها منجر به افت آب‌های زیرزمینی شده است به طوری که در تابستان امسال وضعیت منابع آبی پنج شهر استان بحرانی شد.

جهان طلب افزود: با توجه به ۱۵ سال خشکسالی خراسان رضوی کاهش مشکلات جهت تأمین آب شرب زمان می‌برد از این رو توجه به مدیریت مصرف آب و صرفه جویی ضروری است.

او با اشاره به وجود تنش آبی در ۳۰ شهر خراسان رضوی در تابستان قبل گفت: اگر همکاری همه مردم اعم از شهرنشینان و روستانشینان نبود با مشکلات بزرگی مواجه می‌شدیم که با همکاری همه و مدیریت آب، قطعی آب کمی داشتیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پارسال بردسکن از جمله شهر‌های دارای تنش آبی بود که با کمک مردم و مدیریت مصرف بهینه توانستیم، از قطعی آب در این شهرستان جلوگیری کنیم.

جهان طلب با اشاره به اینکه برای تغذیه منابع زیرزمینی باید چند سال ترسالی داشته باشیم، افزود: به‌منظور تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در بردسکن با حفر چاه عمیق شماره شش و چاه شماره سه در انابد کمک زیادی به تأمین آب مورد نیاز در شهرآباد و این شهرستان کرده اند.

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز مهم‌ترین مشکل بردسکن در حوزه آب شرب در این شهرستان را فرسودگی شبکه آب‌رسانی دانست و گفت: این مشکل منجر به ۳۰ درصد هدر رفت آب می‌شود.

او  با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۸۹۰ انشعاب شهری و ۱۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب روستایی در بردسکن وجود دارد، تصریح کرد: طول شبکه آب در شهر ۵۲ کیلومتر و طول شبکه انتقال آب در روستا‌های شهرستان ۳۵۰ کیلومتر است که بیشتر این شبکه‌ها فرسوده اند و نیاز مبرم به‌ مرمت و تعویض برای جلوگیری از هدر رفت آب دارند.

فرماندار بردسکن گفت: ۱۰ روستای بردسکن با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار فاقد آب شرب پایدار و مناسب هستند لذا تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آب لوله‌کشی به این روستا‌ها که در تابستان آب شرب آن‌ها به‌ وسیله تانکر تأمین می‌شود ضروری است.

انتهای پیام//ف.س
 
 

تابستان ۹۸،  ۳۰ شهر خراسان رضوی درگیر تنش آبی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار