قائم مقام وزارت صنعت گفت: ۴ هزار و ۶۰۰ بازرس پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از مراکز تولید و توزیع بازدید کرده اند تا هیچ افزایش قیمتی صورت نگیرد.

۴ هزار و ۶۰۰ بازرس از مراکز تولید و توزیع بازدید کردند/ تنها ۷ درصد از کالا‌ها افزایش قیمت داشته‌اندبه گزارش خبرنگار مجلس مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزارت صنعت و معدن در صحن علنی امروز و در جریان ارائه گزارش درباره تنظیم بازار پس از افزایش قیمت بنزین گفت: در بحث تنظیم بازار در ۳ حوزه تامین، توزیع و کنترل بازار اقدامات مهمی انجام شده تا تبعات افزایش قیمت بر سایر کالا‌ها بی تاثیر باشد.

قائم مقام وزارت صنعت افزود: قبل از اجرای مصوبه مدیریت مصرف سوخت در بخش تامین و فراوانی کالا اقامات مهمی توسط وزارت صمت انجام شد که بر اساس آن کالا به قمیت عرضه کالا تقدم دارد و ما اقدامات تامین کالایی را از ابتدای ماه اول و دوم سال با همکاری بانک مرکزی، گمرک، سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و سایر دستگاه‌های مسئول انجام دادیم.

مدرس با بیان اینکه میزان تامین ذخایر کالای استراتژیک و راهبردی به اندازه‌ای است که انبار‌های ما بیش از همیشه فراوانی کالا را تجربه کرده و در نوع خود بی‌سابقه بوده است، گفت: بخش مهمی از تبعات افزایش قیمت بنزین به وسیله فراوانی کالا‌ها مدیریت می‌شود، زیرا بازار تابع موجودی کالا و کنترل قیمت است.

او تصریح کرد: در حوزه توزیع کالا تلاش شده تا با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، بازیگران شبکه توزیع مانند شبکه میوه و تره بار و عمده فروشان قیمت‌ها با نرخ مصوب قبلی میان مردم توزیع شود حتی تاکید شده تا هیچ یک از تخفیفاتی که فروشگاه‌های بزرگ قبل از جرای طرح در نظر گرفته‌اند لغو نشود.

قائم مقام وزارت صنعت با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ بازرس بعد از اجرای طرح از مراکز تولید و توزیع بازدید کرده تا افزایش قیمتی به این طرح به وجود نیامده باشد گفت: قیمت بنزین تاثیر ناچیزی روی قیمت کالا‌ها می‌گذارد، به همین دلیل سامانه‌ها نظارتی مختلفی برای مردم در نظر گرفته شده تا آن‌ها بتوانند شکایات خود را در مورد گران فروشی به ما منتقل کنند بر این اساس سامانه ۱۲۴ فعالیت شبانه روزی دارد و در کنار آن اپلیکیشن آپ راه‌های ارتباطی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، اتاق اصناف و دادستانی را در کنار هم قرار داده تا تبعات اجرای این طرح به حد اقل برسد.

مدرس همچنین درباره سهمیه بندی بنزین در حوزه حمل و نقل کالا گفت: طی جلساتی با مسئولان وزارت نفت بر تسریع اختصاص سهمیه شبکه حمل و نقل کالا در بیرون و درون شهر تاکید شده تا از این ناحیه، کرایه حمل کالا افزایش پیدا نکند.

او ادامه داد: روزانه ما حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و استراتژیک را رسد می‌کنیم که در میان ۷۳ قلم کالا، ۴۳ قلم نرخ ثابت داشته و ۳۰ قلم قیمت کاهشی داشته است، همچنین ۲۷ قلم کالای دیگر بین ۱ تا ۵ درصد افزایش و فقط ۷ درصد از کالا‌ها بالای ۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، ما معتقدیم که با کنترل قیمت کالا‌های اساسی می‌توان سایر کالا‌ها را هم کنترل کرد و به این ترتیب هیچ افزایش قیمتی در بازار صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار