رئیس مجلس گفت: همه مردم باید از امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند شوند و این موضوع باید در بودجه سال آینده بررسی شود.

امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به دست همه مردم برسدبه گزارش خبرنگار مجلس مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل ۱۲۰ قانون اساسی در اخطاری، گفت: طبق قانون همه افراد جامعه یکسان هستند و در خصوص شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید میان آن‌ها تبعیض ناروا صورت گیرد.

او افزود: در ادامه با بیان اینکه با حمایت مجلس مبلغ ۱۴ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار گرفت تا آن‌ها در اختیار مستضعفان قرار دهند، عنوان کرد: از این مبلغ چیزی به دست کشاورزان و روستائیان نرسیده است.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: از ۶۰ میلیون نفری که باید ما به التفاوت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین دریافت می‌کردند چیزی به کارمندان و افراد تحت پوشش بهزیستی در ارومیه و همچنین کارگران نرسیده است؛ باید سهم روستائیان از موضوع ۱۴ میلیارد دلار مشخص شود، همچنین باید به این افراد کوپن داده شود و همچنین جلوی رانت خواران در خصوص این موضوع گرفته شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر قاضی پور تصریح کرد: در مورد موضوع ۱۴ میلیارد دلار حق دارید و باید مکانیزمی برای آن تدوین شود، همچنین باید امکانات حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست همه مردم برسد، اما تاکنون اشکالاتی در اجرای این قانون وجود داشته است.

رئیس مجلس گفت: این موضوع در فصل بودجه سال آینده بررسی خواهد شد، باید مکانیزم جدیدی از سوی دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مجلس بیاید و مجلس نیز این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار