عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت یک تحریم داخلی را به صادرکنندگان تحمیل نکند و مسیر صادرات اگر از سوی دولت آسان نمی‌شود، دست کم دشوار هم نشود.

//محمدمهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، گفت: تجربه پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، آشوب‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و حادثه اخیر نشان می‌دهد که هر زمان به مردم میدان حضور دادیم و آن‌ها را به صورت واقعی به مشارکت طلبیدیم پیروزی به دست آوردیم.

او ادامه داد: اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی و رانتی است که اگر زمینه حضور مردم به صورت واقعی در آن فراهم شود، نقدینگی در دست دولت به سمت اهداف دقیق اقتصادی هدایت شود، موانع تحمیلی از سوی دولت برای حضور بخش خصوصی تسهیل شود و فضای کسب‌وکار  از شرایط دشوار فعلی که موانع مکرری را به کوچکترین کار تولیدی تحمیل می‌کند برداشته شود شاهد حضور ظفرمندانه مردم در عرصه اقتصادی خواهیم بود.


بیشتر خوانید: شیفتگان غرب نگاه امام به سیاست خارجی را درک نکردند


اسلامی افزود: معتقدم که نیاز اصلاح رویه فعلی اقتصاد، درون‌زا و برون‌نگرا شدن آن است؛ به این معنی که باید حتماً صادرات را در آن لحاظ کنیم. علاوه بر این، کشورهای همسایه ‌‎ما زمینه بازار گسترده‌ای پیش روی ما گذاشته‌اند که مرز گسترده آبی و خاکی ایران و تکثر گرایش‌های کشورهای همسایه این کمک را به ما می‌کند که تحریم‌های آمریکا اثری در مبادلات تجاری ما با همسایگانمان نداشته باشد، اما شرط این است که دولت ما یک تحریم داخلی را به صادرکنندگان تحمیل نکند و مسیر صادرات اگر از سوی دولت آسان نمی‌شود دست کم دشوار هم نشود.

فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: برای مثال سوریه در مقطعی که درگیر جنگ اقتصادی با غرب بود دچار خلاء محصولات کشاورزی و سایر محصولات شد و درحالی که ایران به راحتی می‌توانست این خلاء را تامین کند و به صادرات مواد خود دست بزند و این تقاضا از سوی روس‌ها نیز مطرح بود اما قوانین و برخی از ریل‌گذاری‌های دولتی ما مانع از تحقق این موضوع شد؛ موضوعی که مشابه آن برای قطر نیز رخ داد.


بیشتر بخوانید: اجرای عدالت از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم است


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: اگر ما روابط خود را با همسایگان به لحاظ تجاری تسهیل کنیم و موانع کسب‌وکار را برداریم حضور مردم جنگ اقتصادی را کاملاً متحول خواهد کرد و ایران با ظرفیت‌های گسترده معدنی، نیروی انسانی، دانش مهندسی و قیمت پایین حمل‌ونقل به کشورهای همسایه، می‌تواند بسیاری از رقبا را دربازارهای منطقه‌ای شکست دهد و رونق و بهبود اقتصادی به صورت کاملاً محسوسی تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار