رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تحرک و پویایی دادسرا موتور محرک مجموعه قضایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دیدار با قضات دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: اگر دادسرای عمومی و انقلاب از تحرک و پویایی کافی برخوردار باشد، می‌تواند به عنوان موتور محرک تمام مجموعه‌ها عمل کند و در عرصه نظم و امنیت عمومی، حقوق عامه، مبارزه با مفاسد و اراذل و اوباش الگویی برای همه دستگاه‌ها باشد.

او افزود: هر چند عملکرد بسیار خوب و مطلوبی در مجموعه دادسرا شاهد هستیم، ولی مسلماً این مقدار کافی نیست و باید تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف بیشتر گردد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از دادگستری استان گفت: خوشبختانه شاهد جهش فوق العاده در عرصه ابلاغ الکترونیک قضایی و همچنین موفقیت‌های چشمگیری در رسیدگی به پرونده‌ها، اقدامات فرهنگی و کاهش اطاله دادرسی در مجموعه دادگستری استان شاهد هستیم.

عتباتی افزود: خوشبختانه هماهنگی و همکاری مطلوبی بین دستگاه‌ها و مجموعه‌های قضایی و سایر نهاد‌های نظامی و امنیتی استان وجود دارد و همه این نهاد‌ها و دستگاه‌ها یک هدف والا را دنبال می‌کنند و آن دفاع از ارزش‌های والای اسلامی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

او با اشاره به انتظارات ایجاد شده از قوه قضاییه به ویژه پس از از تحولات مدیریتی اخیر قوه قضاییه اظهار داشت: باید همه مسئولان و کارکنان تشکیلات قضایی همچون سفیری امیدبخش در ارتقای این امیدواری در بین مردم بیش از پیش تلاش نمایند.

لزوم تکریم بیش از پیش ارباب رجوع، تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها، مبارزه با فساد اداری، اقتصادی، برخورد با مجرمین جرایم خشن، اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، مبارزه با اخلالگران نظم و امنیت، تقویت فرهنگ صلح و سازش، رسیدگی به پرونده‌های مسن و قدیمی، نظارت بر عوامل زیر مجموعه و پرهیز از بی تفاوتی نسبت به مسائل پیرامونی از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان بود.

انتهای پیام/ح

لزوم تکریم بیش از پیش ارباب رجوع در اردبیل

برچسب ها: دادگستری ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.