بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال ایران می‌تواند بدون حتی واگذاری یک ست به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد ظریف بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران بیان کرد: سال جدید را در تیم خاتم اردکان شروع کردم، اگر چه در جدول شرایط خوبی نداریم، اما در سوپر لیگ با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم و امید داریم تا بهتر شویم.  

تا جایی که نفس داشته باشم بازی می‌کنم

او ادامه داد: من تا جایی که نفس داشته باشم بازی می‌کنم. حدود ۳۵ سال دارم. چون در پست بازیکن آزاد هستم عمر ورزشی من از بقیه بیشتر است. من به سن و سال کاری ندارم و سالم زندگی کردن امر مهمی است و شخصا آن را رعایت می‌کنم. شب‌ها حدودا ۱۱ می‌خوابم و حتی اگر میهمان داشته باشم مگر اینکه استراحت داشته باشم.

خودم را وقف والیبال کردم

ظریف همچنین عنوان کرد: من یک بار از والیبال خداحافظی کردم و در سال ۲۰۱۳ خداحافظی رسمی از این رشته ورزشی داشتم، اما داورزنی اجازه نداد به طور کامل از والیبال کنار بروم. فکر می‌کنم زمانی که در خدمت تیم ملی بودم از همه چیز حتی زندگی شخصی و سلامتم گذشتم و اصلا پشیمان نیستم. من دینم را به تیم ملی و مردم کاملا ادا کرده ام.   وقتی هم سرم را روی بالش می‌گذارم کاملا با خیال راحت می‌خوابم. وقتی با درخواست داورزنی به والیبال برگشتم ششم جام جهانی شدم و روز‌های خوبی را در تیم ملی سپری کردیم.


بیشتر بخوانید: برتری اولشتین برابر یاستشِبسکی درحضور موسوی


نظر سرمربی موجب شد به تیم ملی دعوت نشوم

ظریف در پاسخ به این سوال که چرا دیگر به تیم ملی دعوت نشد بیان کرد: شرایط بدی نداشتم، اما نمی‌دانم چرا از تیم ملی خط خوردم. همه می‌توانند صحه بگذارند که در تیم ملی از نظر فنی و اخلاقی مشکلی از سمت من پیش نیامد. پیش بینی می‌کردم با خداحافظی که داشتم برخوردی که بازیکنان حرفه‌ای می‌شود با من نشود.

وی افزود: من در ۲ دوره المپیک حضور داشتم، اما همیشه گفتم نظر سرمربی این نبود تا در تیم ملی باشم. من چه در داخل تیم ملی چه خارج با هیچکسی مشکل ندارم. شاید با من مشکلی داشته باشند، اما من ندارم و به علت اختلاف سلیقه برخی حواشی پیش می‌آید. من شخصا درونگرا هستم و کل انرژی ام را در والیبال صرف می‌کنم.  از نظر روحی حال خوبی دارم و اگر می‌دانستم حالم انقد خوب می‌شود زودتر اختلافات زندگی شخصی ام را حل و فصل می‌کردم.

هشت سالی است ریالی پاداش نگرفتیم

ظریف در ادامه بیان کرد: زمانی که فدراسیون رئیس نداشت و بی در و پیکر بود به والیبال ما ضربه زد و بازیکنان از نظر روحی روانی شرایط خوبی نداشتند. با حضور داورزنی فدراسیون روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد. تیم ملی هیچ مشکلی برای رسیدن به المپیک ندارد و من حتی فکر می‌کنم بدون ست باخت به المپیک می‌رود.

باند بازی در والیبال نداریم

او در خصوص باند بازی در والیبال بیان کرد: این مسائل را کاملا تکذیب می‌کنم. همه جای دنیا بازیکنان معروف دچار اختلاف می‌شوند و هرچه بازیکن معروف‌تر شود این مسائل بیشتر خود را نشان می‌دهد. برخی افراد بازیکنان را در حاشیه می‌برند. من بحث اختلافات و حق و حقوق‌ها را  می‌دانم. اما  فدراسیون جهانی در ازای باخت به تیم‌ها دلار می‌دهد، اما ۸ سالی است بازیکنان دلاری دریافتی نداشتند. فکر می‌کنم مشکلات بانکی باعث این اتفاق شده است، اما با تمام مسائل بازیکنان وارد حاشیه نشده اند. بازیکنان تیم ملی با اینکه ماه‌ها در تیم ملی حضور دارند، اما دستمزد و حقوق ندارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار