مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای ۱۴ ویژه برنامه حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، در پنجمین نشست کمیته تخصصی، فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی استان، با اشاره به اجرای ۱۴ برنامه متنوع در حوزه پیشگیری گفت: فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و با جدیت پیگیری می‌شود.

او افزود: طرح‌های رشد مدار دانش آموزی و مدارس مراقب، برنامه آموزش توانمندسازی روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، نمایشگاه سیار پیشگیری، طرح ۲۳ مهارت رشد مدار، جشنواره استانی دانش آموزی نوجوان سالم، طرح همکاری خانه و مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان گیلان با اشاره به اولویت پیشگیری در برنامه‌های آموزشی، تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های متعدد، رشد آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق در استان نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.

در ادامه نشست کمیته تخصصی، فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی استان، نمایندگان دستگاه ها، نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را درباره فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعلام، به بررسی مصوبات چهارمین کمیته پرداختند.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری ۱۴ ویژه برنامه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.