مهم‌ترین حوادث امروز ۵ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۵ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۳ فقره سرقت و دستگیری ۵۶ سارق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۶۸ فقره سرقت و دستگیری ۵۷ سارق در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی سرقت‌های متعدد در این شهرستان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی ویژه دستگیری سارقان در مناطق جرم خیز طی یک ماه گذشته به مرحله اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی، ۱۶۳ خودرو و ۸۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف را توقیف و به پارگینگ انتقال دادند، گفت: دستگیری ۵۷ سارق و کشف ۶۸ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه تحقیقات از سارقان برای کشف سرقت‌های احتمالی ادامه دارد، از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت اموال خود، بیشتر مواظبت کنند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت، بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جان باختن عابر پیاده در برخورد با پژو پارس

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: برخورد یک دستگاه پژو پارس با یک نفر عابر پیاده در محور نودان به کازرون، یک کشته بر جای گذاشت.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: ماموران پلیس راه از وقوع یک تصادف رانندگی در محور نودان به کازرون با خبر و بلافاصله به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: در این تصادف رانندگی یک دستگاه پژو پارس با یک نفر عابر پیاده برخورد کرده است که متاسفانه در این حادثه عابر به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخته است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناس پلیس راه از صحنه تصادف بازدید و علت را نداشتن توجه به جلو راننده اعلام کردند.

سواری ۲۰۶ حامل ۲۰ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک سواری ۲۰۶ و کشف ۲۰ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی "قطرویه" این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ۲۰۶ مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت صندلی جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: پلیس با قاچاقچیان بدون اغماض و برابر قانون برخورد می‌کند.


تصادف سه خودرو در جهرم

مسوول روابط عمومی اورژانس جهرم گفت: در برخورد سه دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵، وانت آریسان و کامیون، راننده وانت به شدت دچار مصدومیت شد.

رحمانیان افزود: در این حادثه راننده گرفتار در خودرو با تلاش نیرو‌های آتش نشانی پس از حدود ۳۰ دقیقه از بین قطعات خودرو آزاد شد.

او ادامه داد: مصدوم این حادثه برای درمان به بیمارستان پیمانیه جهرم اعزام شد.

علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

جعل هویت عامل کلاهبرداری از مرد جوان شد

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که با جعل هویت زنانه و با شگردی خاص از مردی جوان حدود ۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی در تشریح جزئیات، بیان کرد: مردی جوان با مراجعه به این پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری ۸۰ میلیون ریالی اعلام شکایت کرد و کارشناسان رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان این پلیس، مشخص شد که شاکی مدتی با این فرد که خود را خانمی جوان و متقاضی ازدواج معرفی کرده بود آشنا و طی این آشنایی که در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت وعده ازدواج بین طرفین مطرح می‌شود.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در مدت این آشنایی، فرد ناشناس به بهانه‌های مختلف حدود ۸۰ میلیون ریال از شاکی پرونده دریافت و بعد از سپری شدن مدت زمانی طولانی، شاکی متوجه رفتار‌های مشکوک مخاطب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با شکایت این فرد و در انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مردی میانسال و ساکن یکی از شهرستان‌های استان بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: متهم در ابتدای امر و در تحقیقات مقدماتی به عمل آمده کاملاً منکر عمل مجرمانه خود شد، اما پس از مواجه شدن با ادله و مستندات به دست آمده لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی افراد با جعل هویت، مانند تغییر نام و جنسیت خود در این فضا، همیشه در کمین بوده و هدف آنان چیزی جز فریب و سوء استفاده از افراد دیگر نمی‌باشد و لذا از کاربران درخواست می‌شود اطلاعات شخصی خود را در این فضا با دیگران به اشتراک نگذارند.

او در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار