وزیر کشور مالزی اعلام کرد کشور‌های جنوب شرق آسیا باید در مورد تهدیدات ناشی از بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش هوشیار باشند.

هشدار مالزی درباره تغییر پایگاه‌های عملیاتی گروه تروریستی داعش از خاورمیانه به آسیای جنوب شرقیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر کشور مالزی امروز چهارشنبه درباره تغییر پایگاه‌های عملیاتی گروه تروریستی داعش از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا هشدار داد.

محی الدین یاسین، وزیر کشور مالزی در جلسه انجمن وزرای ملل جنوب شرقی آسیا که در مالزی برگزار شده است گفت: کشور‌های منطقه باید در مورد تهدیدات ناشی از بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش و گسترش افراط گرایی و حملات فردی عناصر آن هوشیار باشند.

وی اظهار کرد هلاکت ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش به معنای از بین رفتن ایدئولوژی داعش نیست بلکه باعث می‌شود نبرد‌های آن‌ها فرسایشی و طولانی‌تر شود و به بخش‌های گسترده تری در جهان اشاعه یابد.

خبرگزاری رسمی برمه به نقل از وزیر کشور مالزی نوشت: مرگ بغدادی فصل جدیدی از عملیات تروریستی داعش را آغاز خواهد کرد. داعش پایگاه‌های خود را در عراق و سوریه از دست داده و به دنبال پایگاه‌های جدید در مناطق دیگر از جمله کشور‌های جنوب شرق آسیاست.

یاسین گفت: از ژانویه سال ۲۰۱۶ در مالزی بیش از ۲۵ حمله برنامه ریزی شده داعش خنثی شده و ۵۱۲ مظنون بازداشت شده است.

گروه تروریستی داعش تاکنون مسئولیت چندین حمله تروریستی از جمله حمله انتحاری در حومه کوالالامپور را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار