سیف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعامل صنعت با دانشگاه‌ به رفع ﻣﺸﮑﻼﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ کمک می‌کند

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: ارائه طرح‌های صنعتی دانشگاه‌های کشور برای رفع مشکلات صنایع داخلی، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

صنعت با دانشگاه‌محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا قسمتی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در جهت رفع مشکلات موجود در کشور جهت دهی شوند؛ بنابراین باید متخصص‌های توانا و شایسته‌ای را پرورش داد.

او افزود:  به همین منظور طرح‌هایی را مانند طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با اهداف فرهنگسازی، رصد وضعیت دانش آموختگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، ایجاد نظام مناسب اطلاع رسانی به ذی نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته‌های دانشگاهی و همچنین رصد مستمر ظرفیت‌های محیطی و شرایط بازار کار منطقه‌ای و شناسایی شکاف دانشی و مهارتی دانش آموختگان خود و اخذ اطلاعات از سامانه‌های اطلاعاتی وزارت تعاون کار و رفاه و اجتماعی آماده کرده ایم.

تدوین کتاب طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور

سیف بیان کرد: در این زمینه، کتاب طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی با دریافت اطلاعات وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان در بیش از ۸۰ دانشگاه کشور تدوین شد. این طرح در ابتدای سال ۹۸ برنامه ریزی شد و مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علم و تحقیقات افزود: طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور نیز برای رفع نیاز‌ها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن‌ها از وابستگی‌های خارجی یکی دیگر از رسالت‌های دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این امر تنها از طریق گسترش منطقی و سیستماتیک ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه امکان پذیر است.
بیشتر بخوانید: ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه ها
او در پایان گفت: اهمیت مستند سازی و معرفی دستاورد‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور بیش از پیش در این مسیر به چشم می‌آید به همین دلیل ما به جمع آوری و تدوین قرارداد‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها پرداختیم. طرح‌ها و دستاورد‌های تدوین شده تنها گوشه‌ای از هزاران طرح پژوهشی جاری در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار