معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رونمایی از برنامه رایا برای استفاده معلولان

گلپایگانی گفت: معلولان با استفاده از برنامه رایا می‌توانند مسیر‌های مناسب‌سازی شده جهت تردد را انتخاب کنند.

به گزارش خرونمایی از برنامه رایا برای استفاده معلولانبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در همایش روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که در برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به این نکته که ستاد مناسب‌سازی فضای شهری تهران به عنوان زیرمجموعه ستاد مناسب‌سازی کشور است، گفت: این ستاد با مصوبه شورای شهر از سال ۸۴ شروه به کار کرد و همه معاونت‌ها در این ستاد فعالانه همکاری اثربخشی دارند.

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ارائه گزارش عملکرد ستاد مناسب‌سازی فضای شهری، گفت: ما برنامه‌های خود را به صورت کلی در ۳ محور بهبود فرآیند موجود، نظارت و آموزش و فرهنگ‌سازی دسته‌بندی و اجرا کردیم که دستورالعمل‌ها و مکاتبات زیادی در حوزه شهرسازی برای مناسب‌سازی معابر انجام شد.

گلپایگانی ادامه داد: برای بهبود فرآیند موجود ما تأییدیه سازمان نظارت را برای مناسب‌سازی معابر شهری برای افراد معلول را به سرانجام رساندیم و برای شناساندن معابر مناسب‌سازی شده برای معلولان از برنامه رایا رونمایی کردیم.

او ادامه داد: برنامه رایا به افراد معلول کمک می‌کند تا مسیر‌های مناسب‌سازی شده را در پایتخت بشناسند و بر اساس آن مسیر خود را انتخاب کنند و باید اعلام کنم ما در شهرداری تهران پیش‌نویس یکپارچه شیوه‌نامه مناسب‌سازی معابر را آماده کردیم تا از این طریق گامی موثر برای افراد معلول و ناتوان برداریم.

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تشریح دیگر اقدام‌های انجام شده، بیان کرد: در شهر تهران یکی از مشکلات عمرانی، کف گذر‌ها بود که پیش‌تر در صدور پروانه به درخواست‌کننده ارائه نمی‌شد و از این پس کف گذر‌ها نیز مورد مطابقت قرار می‌گیرد تا ساختمان‌ها مشکلات کمتری داشته باشند.

گلپایگانی با اشاره به این نکته که در سال ۹۸ بودجه مناسب‌سازی معابر برای معلولان ۳۶ برابر سال گذشته شده است، گفت: از این طریق توانستیم مناسب‌سازی ۲۹ بوستان، ۲۵ خیابان و ۳۰ ساختمان را انجام دهیم که امیدواریم این رقم به ۸۸ ساختمان برسد.

او افزود: درباره مناسب‌سازی راه‌های اتوبوس و بی آر تی باید اعلام کنم که ۱۳۹ ایستگاه بی آر تی مناسب‌سازی شده و تنها ۵۰ ایستگاه دیگر باید مناسب‌سازی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار