لغو شدن نمایشگاه کتاب در شیراز

معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی فارس از لغو نمایشگاه کتاب در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اسلامی فارس با اشاره به لغو شدن برنامه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال در شیراز بیان کرد: به دلایل مختلف از جمله همخوانی وقت شیراز و تهران امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در شیراز وجود ندارد.

او بیان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب شیراز مقرر بود هر ساله از ۳ تا ۹ آذرماه برپا شود که در آبان ماه از سوی مسئولان ارشاد استان اعلام شد به دلیل شرایط جوی نامساعد نمایشگاه کتاب برگزار نمی‌شود.

امید بخش اعلام کرده بود که تمهیدات لازم برای کیفیت بخشی نمایشگاه کتاب و برگزاری این رویداد فرهنگی در دست بررسی است، اما امروز خبر از لغو شدن کامل این برنامه فرهنگی داد.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس درباره میزان کم استقبال کتاب‌فروشی‌های استان فارس از طرح پاییزه کتاب تصریح کرد: از آن جا که کتابفروشی‌ها زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد نیستند و اتحادیه مستقل دارند، نمی‌توان دلایل این امر را به صورت مشخص بیان کرد.

او با بیان اینکه استقبال نکردن از کتاب فروشی‌ها را نمی‌توان به کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی مرتبط دانست، افزود: تلاش می‌شود که با اتحادیه وارد مذاکره شویم تا در پروسه‌های زمانی مطرح شده حضور بیشتر کتابفروشی‌ها را شاهد باشیم، اما زیر مجموعه اداره ارشاد نیست و خود اتحادیه باید دلایل این موضوع را توضیح دهند.

براساس اعلام خانه کتاب استان فارس در طرح پاییزه کتاب ۹۸ در هر سه عنوان کتابفروشی‌ها، کل فروش و تعداد کتاب‌ها مشارکت ۶ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ت

برگزاری نمایشگاه کتاب در شیراز لغو شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار