اکبری گفت: اگر مشارکت عمومی بر صیانت و مدیریت خاک وجود نداشته باشد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

بدون مشارکت عمومی در صیانت از خاک اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی مراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک اظهار کرد: اگر مشارکت عمومی بر صیانت و مدیریت خاک وجود نداشته باشد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

او افزود: اولین هدف ما نهادسازی در وزارت جهاد کشاورزی و معاونت آب و خاک است که این امر در سه فاز تعریف شده است.

اکبری ادامه داد: فاز اول شناخت و ادراکی است که دانشمندان و محققان ما را باید با دانشمندان بین‌المللی داشته باشند، فاز دوم ادراک اجتماعی است که همگان  باید در کلیه سطوح انجام دهند و فاز سوم پس از ایجاد درک صحیح از بحث خاک باید آن را عملیاتی کنیم.


بیشتر بخوانید: تکرار بی توجهی به قانون خرید تضمینی گندم/تامین ارز مورد نیاز برای واردات گندم به سخت است


معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پیگیری و تصویب قانون حفاظت خاک اولین اقدام ما بود بیان کرد: بر این اساس دولت به ما 6 ماه فرصت داد تا آیین‌نامه آن  را تدوین کنیم تا به تمامی مدیران ابلاغ شود که خاک در تمامی مطالعات به عنوان مؤلفه استراتژیک دیده شود.

او ادامه داد: برنامه فرسایش خاک به کمک  موسسه خاک و آب و پرداختن به مسئله  خاک در گرید سازمان برنامه و بودجه و پیگیری عملیات مرتبط با برنامه ششم توسعه و اقداماتی که با فائو در این خصوص در حال انجام تاست.

اکبری استفاده از ابزارهای مالی از مجامع بین‌المللی همچون فائو، ایجاد فرصت تبادل فناوری سایر کشورهای جهان، پروژه مدیریت و بهره‌بری خاک به کمک فائو در شت قزوین عملیاتی شده، روش‌‌های تاب‌آوری زیرساخت های کشاورزی، توانمن بخش کشاورزی در حفاظت از منابع آب و خاک از جمله مواردی است که در برنامه با فائو دیده شده و با استرالیا، اتریش و هلند هم در مسائل پایداری مدیریت خاک و بهره‌بری آب اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار