مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیشترین علت آلودگی هوا را استفاده از وسایل نقلیه اعلام کرد.

علل آلودگی هوای همدان به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، محسن جعفری نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان درباره علل آلودگی هوای همدان گفت: براساس بررسی‌های میدانی بیشترین علل مؤثر در آلودگی هوا استفاده از وسایل نقلیه موتوری، خودرو‌ها و وسایل نقلیه گازسوز است.

او با بیان اینکه عوامل طبیعی دیگری مانند سردی هوا و وارونگی دما بر آلودگی مؤثر هستند، افزود: بارش باران و وزش باد می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به پیشنهاد‌هی موثر درکاهش آلودگی هوا بیان کرد: می‌توان استفاده کمتری از خودرو‌های شخصی و تک سرنشین داشت و از وسایل نقلیه عمومی بهره گرفت همچنین  معاینه فنی خودرو‌ها را باید  انجام داد تا شاهد این میزان آلودگی در سطح کشور و استان نباشیم.

جعفری نژاد با بیان اینکه طی هفته اخیر آلودگی هوای استان در شرایط بحرانی نبوده اما  اخیراً همدان را آلوده‌ترین شهر کشور معرفی کردند،  ادامه داد: این موضوع می‌تواند به علت وجود یک دستگاه پایش هوا در شهر همدان باشد که میزان آلودگی هوا را در شرایط خاصی اندازه گیری می‌کند به طوری که ممکن است در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته و نقطه محور میزان آلودگی هوا مورد سنجش قرار گرفته شده باشد.

او به  طرح و برنامه محیط زیست برای افزایش دستگاه پایش هوا در استان اشاره و اظهار داشت: این طرح به استانداری و شهرداری ارائه شده، اما هنوز اعتبار و بودجه‌ای در این زمینه اختصاص نیافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار