چین: سیاست‌های آمریکا میلیون‌ها نفر را به کشتن داده است

«هوا چون ایینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت در نتیجه اقدامات نظامی آمریکا در عراق، افغانستان، و سوریه میلیون‌ها انسان بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

چین: سیاست‌های آمریکا میلیون‌ها نفر را به کشتن داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، «هوا چون ایینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت در نتیجه اقدامات نظامی آمریکا در عراق، افغانستان، و سوریه میلیون‌ها انسان بی‌گناه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: واشنگتن هم‌اکنون نیز با ریاکاریِ حقوق‎بشری و استاندارد‌های دوگانه به دنبال برهم‌زدن ثبات مناطقی از چین مانند هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ است، اما این یک توهم است و هرگز عملی نخواهد شد. شکست طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا علیه حاکمیت چین حتمی است.

تصویب لایحه ایغور در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۷ رای پکن را به شدت عصبانی کرده و روابط متزلزل دو کشور را آسیب‌پذیرتر ساخته است. هرچند این لایحه برای اجرایی شدن باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و سپس دونالد ترامپ آن را امضا کند. این لایحه به دنبال آن است که به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ ایغور در غرب چین تحریم‌هایی علیه مقامات چین اعمال شود.

پکن این لایحه را حمله‌ای بدخواهانه توصیف کرده و از آمریکا خواسته است از قانون شدن آن جلوگیری کند، در غیراین‌صورت تهدید کرده برای دفاع از منافع خود دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار