مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر اجرای طرحهای تربیت بدنی بر سواد حرکتی دانشآموزان، اظهار کرد: بررسیها نشان میدهد اجرای طرحهایی چون حیاط پویا، المپیاد درون مدرسهای و پررنگ شدن ساعت تربیت بدنی موجب شده تا آمار دانشآموزان دارای اضافهوزن از ۲۱.۹ درصد به ۲۱.۴ درصد کاهش پیدا کند.
او ادامه داد: میزان کاهش اضافهوزن در کودکان در استانهای مختلف متفاوت است و برای تداوم این شرایط باید برنامهها را مستمر ادامه دهیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نقش خانواده در ارتقاء سطح سواد حرکتی دانشآموزان، تصریح کرد: افزایش تحرک در دانشآموزان تنها از طریق مدرسه میسر نمیشود و باید خانوادهها و حتی دستگاههای متولی برای ورزش کودکان و نوجوانان در محلهها برنامهریزی کنند.
حمیدی افزود: باید شرایطی در هر محلهای ایجاد شود تا دانشآموز بعد از اتمام ساعت مدرسه، امکان دسترسی به فضاها و تجهیزات ورزشی را داشته باشد.
بیشتر بخوانید: دانشآموزان چگونه از شیوع آنفلوانزا در امان بمانند؟
او بیان کرد: آموزش و پرورش به نوبه خود سهمی برای ارتقاء سواد حرکتی دانشآموزان در نظر گرفته است، اما این موضوع صرفا با یک نهاد به نتیجه نمیرسد و دستگاههای مربوطه باید وارد عمل شوند.
انتهای پیام/