به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم بازدید از پروژه زیرگذر گیشا با بیان اینکه این پروژه مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: ما در بازنگری نقشه پروژه گیشا ۱۰ نقص را احصاء و برطرف کردیم که یکی از آنها تردد عابر پیاده همراه خودرو و ارتفاع پروژه بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه احداث زیرگذر گیشا پیش از بازنگری مشکلات را در منطقه بیشتر میکرد، گفت: در بازنگری و مهندسی این پروژه به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان ارزان شد و ۵ خط ورودی به این زیرگذر به ۲ خط کاهش یافت.
صبوری دیلمی با اشاره به اینکه یکی از انتقادهای وارده به مدیریت شهری این است که میخواهد با حذف احجام، پروژه زیرگذر گیشا را هرچه سریعتر به پایان برسانند تا وارد عرصه انتخابات شوند، گفت: پلیس با طرح بازنگری پروژه زیرگذر گیشا موافقت و استقبال کرده است و در ادامه ما نیز در قسمت ابتدایی گیشا یک پلازای شهری احداث میکنیم.
او تصریح کرد: ممکن است باند غربی گیشا به یک پیادهراه تبدیل شود و این پلازا میتواند به محله امیرآباد برسد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: ظرف چند روز آینده قسمت غرب به شرق زیرگذر گیشا در زمان محدود زیر بار ترافیک میرود تا به دو هدف احصاء مشکلات ترافیکی و مشاهده تلاش نیروهای شهرداری در تکمیل زیرگذر گیشا توسط شهروندان دست یابیم.
بیشتر بخوانید: بازگشایی محور غرب به شرق گیشا تا پایان آبان ماه
صبوری دیلمی با اشاره به برخی از مشکلات زیرگذر گیشا، گفت: یکی از مشکلات زیرگذر گیشا که در بازنگری مهندسی برطرف شد، حل مشکل لوله آب و غنات موجود در محدوده بود که اگر قرار بود این بازنگری انجام نشود، میلیاردها تومان اضافه هزینه بر دوش شهرداری تحمیل میشد.
او تصریح کرد: ۴۰ سال است که در منطقه گیشا ما شاهد ترافیک صبح و عصر هستیم و باید به این نکته اشاره کنم که در گذشته زیرگذر گیشا دارای ۲ خط عبوری بود که با تکمیل پروژه خطوط عبوری از این زیرگذر به ۳ خط افزایش پیدا میکند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا نظر ساکنان محله گیشا درباره زیرگذر اخذ شده است یا خیر؟ گفت: باید بدانیم که بعد از احداث هر پروژه نزدیک به ۶ ماه آشفتگی داریم و باید یک سال زمان بگذرد تا پروژه از لحاظ بار ترافیکی به روال مطلوب بازگردد.
صبوری دیلمی در پاسخ به این سوال که آیا دیواره بین دو لاین غربی و شرقی در حضور کارگران در زمان تردد شهروندان احتمال ایجاد حادثه را افزایش نمیدهد، گفت: سرعت تردد خودروهای عبوری نزدیک به ۲۰ کیلومتر است که این سرعت بالایی نیست و باید به این موضوع تأکید کنم که در زمان تردد شهروندان، کارگران فعالیت عمرانی انجام نمیدهند.
او در بازدید از پروژه زیرگذر استاد معین، گفت: پروژه استاد معین یکی از پروژههای ویژه شهر تهران است که از نظر مهندسی اقدامی بسیار پیچیده و فنی است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات زیرگذر استاد معین، گفت: ما در زیرگذر استاد معین در حالی مشغول به فعالیت هستیم که ارتفاع این پل تا سطح زمین ۴ متر و فاصله تلاقی زیرگذر به خط مترو نیم متر است که ما از بین این دو خط عبور میکنیم.
صبوری دیلمی با تأکید بر اینکه از سال ۹۴ خوشبختانه حادثهای در زیرگذر استاد معین نداشتیم، گفت: در سال ۹۴ این پروژه ۱۶.۷ درصد پیشرفت داشت که در سال ۹۶ به مدت دو سال پیشرفت این پروژه به ۸۵ درصد رسید.
او با تأکید بر اینکه خط جنوب به شمال استاد معین به محله طرشت میرسد، گفت: در بازنگری قرار شد که زیرگذر استاد معین خط شمالی نداشته باشد و در ادامه نیز ما تمام مسیر زیرگذر را به تردد خودرو اختصاص نمیدهیم و برای آن مسیر تردد پیاده و دوچرخه پیشبینی کردهایم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه با سرعت بالایی در حال انجام است، گفت: نمیخواهم به این موضوع اشاره کنم که چرا پروژه زیرگذر استاد معین در دوره قبل مدیریت شهری تعطیل شد، اما باید بگویم در این دوره مدیریت با رقمی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان این پروژه را تکمیل و در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد کرد.
صبوری دیلمی ادامه داد: ۴۰ سال گذشته گیشا تنها یک ورودی داشت که انتهای آن بنبست بود و یک محله ارزشمند به حساب میآمد که با گذشت زمان ورودیها به محله گیشا باز شد و ما شاهد از بین رفتن آرامش منطقه گیشا بودیم.
او با تأکید بر اینکه ما در مدیریت شهری برنامه داریم که با شهروندان محله گیشا گفتوگو کنیم، گفت: هر نوبت که من از محله گیشا و زیرگذر بازدید میکنم بسیاری از شهروندان با مراجعه به من مشکلات خود را مطرح میکنند و ما در ادامه برنامهای ترتیب خواهیم داد تا جهت ارتقاء سطح زندگی ساکنان گیشا نظر آنها را بپرسیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: میخواهیم محله گیشا را از محل تجاری به محل زندگی تبدیل کنیم.
انتهای پیام/