به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) ۱۲۰ هزار نهال در استان کاشته می‌شود.

پویش نهال کاری همگانی برای ایرانی سر سبزنصرآبادی مدیر کل سازمان منابع و آبخیزداری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با توجه به سیاست‌ها و بضاعت سازمانی، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور  پویش همگانی نهال کاری  را همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز می شود.

او با اشاره به اینکه  تا سقف ۱۴ میلیون نهال در این روز کاشته شود.  افزود: فاز اجرایی این عملیات از ده روز پیش شروع شده و به صورت نمادین مراسم رسمی و ملی این طرح را در سطح کشور خواهیم داشت.

نصرآبادی با اشاره به برش استانی، خراسان جنوبی که در حدود ۹۰۰ هکتار است عنوان کرد: ۵۰۰ هکتار در عرصه‌های بیابانی، ۳۰۰ هکتار در عرصه‌های مرتعی و ۱۰۰ هکتار هم در عرصه جنگلی انجام خواهد شد.

مدیر کل سازمان منابع و آبخیزداری خراسان جنوبی  ادامه داد:  بیش از ۱۲۰ هزار نهال با همت و یاری مردم استان، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های موجود و مشارکت ملی در روز چهاردهم آذر و به مناسبت ولادت امام حسن عسکری کاشته خواهد شد.

او بیان کرد : این برش ۹۰۰ هکتاری در تمام شهرستان‌های استان دیده شده و به صورت همزمان در تمام شهرستان‌ها به شکل منطقه‌ای و محلی اجرا خواهد شد.

نصرآبادی اضافه کرد:  این مراسم به شکل نمادین و رسمی در شهرستان سربیشه در محل مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با حضور استاندار محترم و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.