رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت:عاقبت به خیری ۳ معنی دارد، ندیدن ذلت بعد از عزت، پیش نیامدن حالت انحراف برای خود و وابستگان و سرفراز بودن هنگام مرگ است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان امروز در کلاس درس اخلاق اظهار داشت: عاقبت به خیری ۳ معنی دارد، ندیدن ذلت بعد از عزت، پیش نیامدن حالت انحراف برای خود و وابستگان و سرفراز بودن هنگام مرگ است.

او افزود: یکی از موارد که بسیار از نظر قرآن مهم است، تذکر به مرگ، برزخ، قیامت، بهشت و جهنم است. علمای علم اخلاق می‌گویند در شبانه روز ۷ الی ۸ مرتبه به یاد مرگ باشید و فکر کنید در روز قیامت بهشتی هستید یا جهنمی؟ برای برزخ و شب اول قبر چه کردید. دم مرگ خوشحال هستید؟

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: قرآن بیش از همه چیز به این مسئله اهمیت داده است. صفحه‌ای در قرآن نمی‌توانید پیدا کنید که معاد را تذکر نداده باشد.

او تصریح کرد: منزل شهادت، یکی از مواردی که قرآن به آن بسیار اهمیت داده است. در قیامت افرادی به اعمال خوب یا بد ما شهادت می‌دهند و قرآن در این مسئله پافشاری بسیار دارد.

آیت‌الله مظاهری گفت: شهید اول خداست. چندین جا در قرآن گفته شده که در روز قیامت خداوند علیه یا له انسان شهادت می‌دهد. بیش از ۱۰ جا می‌فرماید‌ای انسان مواظب باش یکی از شاهد‌های تو در روز قیامت خود خداست.

او خاطرنشان کرد: شاهد دوم رسول خداست. پیغمبری که همه چشم داشت به شفاعتش داریم نکند علیه انسان شهادت دهد. برخی اوقات علاوه بر شهادت نفرین به انسان هم می‌کند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: شاهد سوم ائمه طاهرین (ع) هستند که این هم در آیات فراوانی گوشزد شده است. قرآن می‌فرماید‌ای انسان هرچه می‌خواهی انجام بده، اما بدان در محضر خدا و پیامبر و ائمه طاهرین (ع) هستی و بدان در روز قیامت این‌ها به کار‌های تو شهادت می‌دهند.

او افزود: یکی از کار‌های چهارده معصوم (ع) شهادت علیه و یا له انسان است. همه شما آرزو دارید که امام حسین (ع) شفاعت شما را بکند. اگر این آرزو را دارید بدانید همیشه در محضر امام حسین (ع) هستید. اگر زیارت رفته باشید، گناهی انجام داده باشید خدمت یا ظلم به شیعیان کرده باشید، شهادت می‌دهند.

آیت‌الله مظاهری بیان کرد: شاهد چهار ملائکه مقرب خدا هستند. این‌ها علاوه بر دو ملکی هستند که در کنار ما خوبی و بدی می‌نویسند؛ و همه به نامه عمل شما شهادت می‌دهند و خوشا به حال کسانی که این ملائکه له او شهادت دهند و در روز قیامت با احترام خاصی او را نزد میزان اعمال می‌برند و به نفع انسان شهادت می‌دهند.

او تصریح کرد: شاهد بعدی اعضا و جوارح ما هستند. در روز قیامت افراد گناه کار مهر بر زبانشان زده شده و اعضا شروع به شهادت دادن می‌کنند و آنجا انسان به اعضای خود شکایت می‌کند که چرا علیه من شهادت می‌دهید.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از شاهد‌های دیگر مکان و زمان هستند. ما توجه به این باید داشته باشیم که این دنیا پیش سیر و سلوکی‌ها حیات دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار