حاجبی گفت: آمار خودکشی در کشور از متوسط جهانی کمتر است اما حتی یک مورد از این پدیده نیز قابل قبول نیست.

کاهش آمار خودکشیبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد حاجبی، در مراسم افتتاحیه برنامه پایلوت طرح ملی پیشگیری از خودکشی در استان لرستان، بیان کرد: ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این برنامه یکی از مهم‌ترین مواردی است که بر آن تاکید داریم.

او ادامه داد: افزایش روایی داده‌های ثبت شده، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با اطلاع رسانی، مدیریت انعکاس اخبار، کاهش دسترسی به روش‌های خودکشی و تقویت پژوهش‌های مرتبط با موضوع خودکشی، سایر موارد این استراتژی‌ها هستند.

حاجبی  تصریح کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی لرستان در کاهش آمار خودکشی نسبت به گذشته قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر سلامت روانی گفت: خوشبختانه استان لرستان از استان‌های بحرانی در آمار اعلام شده فاصله گرفته است که نشان از انتخاب درست برای پایلوت شدن طرح ملی پیشگیری از خودکشی دارد.

او بیان کرد: با توجه به نقش مهم اخبار منتشر شده در خصوص خودکشی بر تهییج موارد مشابه و عمومی، باید برنامه‌های توجیهی برای رسانه‌ها در مورد کیفیت انتشار اخبار تدوین و اجرا شود.

حاجبی با اشاره به این موضوع که حلقه آویز کردن، استفاده از حشره کش‌ها و سایر سموم رایج‌ترین روش‌های خودکشی در کشور هستند، تصریح کرد: نقش سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه جهادکشاورزی در کاهش آمار خودکشی بسیار حائز اهمیت است.
 سوالات پزشکی را در میز پزشکی مطرح کنید
او گفت: متأسفانه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال بیش‌ترین آمار اقدام به خودکشی در جهان و کشور هستند.

حاجبی افزود: آموزش و پرورش و وزارت علوم، برای پیشگیری و مقابله با این پدیده باید وزارت بهداشت را همراهی کنند.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، آمار خودکشی در ایران را نصف متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: هر چند آمار ما از متوسط جهانی کمتر است، اما حتی یک مورد از این پدیده نیز قابل قبول نبوده و باید برای جلوگیری از آن اقدام کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.