معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام مطرح کرد؛

ارائه آموزش همگانی به بیش از ۶۸ هزار نفر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایلام

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام از ارائه آموزش همگانی به ۶۸ هزار و ۲۴۰ نفر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبرداد .

ارائه آموزش همگانی به بیش از ۶۸ هزار نفر جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایلامسرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , گفت: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معاونت اجتماعی این فرماندهی با برگزاری تعداد ۹۷ جلسه تعاملی با نهادها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و مردم نهاد از آغاز سال جاری اقدام به برگزاری بیش از ۲۳۸ کلاس آموزشی توسط کارشناسان انتظامی در سطح مدارس، مساجد، ادارات... کرده است.

او افزود: موضوعات این جلسات آموزشی مواردی همچون مهارت‌های ارتباط صحیح، کنترل خشم، مهارت‌های حل مسئله، خود مراقبتی و سهل انگاری، فرهنگ ترافیک، مواد مخدر، عفاف و حجاب و فضای مجازی بودند که با حضور کارشناسان انتظامی در سطح جامعه هدف برگزار شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ارائه این آموزش‌ها برای بیش از ۶۸ هزار و ۲۴۰ نفر از شهروندان، عنوان کرد: بدون تردید ارائه آموزش‌های همگانی برای آگاهسازی این قشر و پیشگیری از برخی آسیب‌ها موثر خواهند بود و از سویی افرادی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند موضوعات مطرح شده در این جلسات را به خانواده‌های خود نیز منتقل می‌کنند.

او با بیان اینکه توجه ویژه پلیس به آموزش همگانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی امری مهم و ضروری برای جامعه است، یادآور شد: در کنار برگزاری جلسات آموزشی، بیش از ۵۵ هزارنسخه بروشور و تراکت با موضوعات (عفاف و حجاب، تهدیدات فضای مجازی، مواد مخدر، تصادفات، نزاع و درگیری...) که از آسیب‌های مبتلابه استان هستند جهت پیشگیری در بین شهروندان توزیع شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: پلیس در کنار انجام وظایف و ماموریت‌های انتظامی و کار‌های اجرائی به آموزش همگانی و اقدامات فرهنگی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز توجه ویژه دارد و مسابقات دانستنی‌های انتظامی و نمایشگاه‌های تخصصی را به صورت فصلی در سطح جوامع هدف برگزار می‌کند.

سرهنگ یاسمی بیان کرد: یقیناً در حوزه انضباط اجتماعی و همچنین کاهش آسیب‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی داریم و لازم است نهاد‌ها و ارگان‌های مسئول در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد ارتقاء امنیت و افزایش احساس آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.