فریدون وند در صحن علنی:

شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت مجلس هستند

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند که نیازمند حمایت مجلس در حوزه تأمین مالی هستند.

شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت مجلس هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در جلسه علنی امروز در جریان بررسی دستاورد‌ها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که در حوزه تأمین مالی و سرمایه گذاری به حمایت بخش‌های مختلف از جمله مجلس نیاز دارند.

او ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای قرارداد‌های خود نیاز به ضمانت‌نامه دارند که از طریق صندوق‌های حمایتی و تخصصی ارائه می‌شود، اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها از پذیرش این ضمانت نامه‌ها امتناع می‌کنند که نیازمند پیگیری مراجع قانونی است.

فریدوند گفت: مسئله تأمین مالی یکی از دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان است، اما منابع فعلی که در اختیار معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پارک‌های علم و فناوری قرار دارد پاسخگوی این نیاز و دغدغه نیست هچنین عدم تأمین مالی از طریق نظام بانکی نیز از دیگر دغدغه‌های شرکت‌های نوآورانه محسوب می‌شود که بانک مرکزی و وزارت صمت باید به آن رسیدگی کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهار کرد: وزارت صمت و بانک مرکزی باید تلاش کنند تا مشکلات ارزی ثبت سفارش و دیگر مسائل مربوط به مسائل ارزی شرکت‌های دانش بنیان برطرف شود.

او گفت: سرمایه گذاری در حوزه فناور‌های دانش بنیان مشمول مالیات می‌شود در حالی که مجلس می‌تواند مشوق‌های سرمایه گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان را در نظر گیرد.

فریدوند افزود: صدور بیمه نامه‌های تخصصی به دلیل ریسک بالای کار در حوزه دانش بنیان و نوآورانه امری مهم تلقی می‌شود که بیمه مرکزی باید به این امر توجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار