حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند، خاموشی فتنه آبان ۹۸ پس از سهمیه بندی بنزین را نشانه اقتدار نظام و مردم دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام مختاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: حضور مردم در حمایت از نظام در آبان امسال پس از سهمیه بندی بنزین، صحنه‌های افتخارآمیزی را رقم زد و نشان داد که مردم صف خود را از اشرار جدا می‌دانند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در موضوع سهمیه بندی بنزین و اتفاقات بعد از آن، شجاعانه، با بصیرت و به موقع به میدان آمدند و زمینه گسترش فتنه را از بین بردند.

خطیب جمعه موقت بیرجند همچنین با قدردانی از مردم که پیام ولایت را به خوبی درک کردند گفت: از نیرو‌های امنیتی و انتظامی هم تشکر میکنیم که با پشتوانه مردم و ولایت، این قائله را مدیریت کردند و فتنه‌ی به این بزرگی ۴۸ ساعته خاموش شد.

حجت الاسلام مختاری تأکید کرد:، اما این نکته هم باید مد نظر قرار گیرد که این آخرین فتنه دشمن علیه نظام نخواهد بود چرا که دشمن همواره در کمین است تا ضربه خود را بزند.

وی افزود: لایه پنهان فتنه آبان ۹۸ نشان داد که مستکبران، صهیونیسم، آل سعود و مرتجعین، پشت صحنه فتنه ۹۸ بودند و باید حواسمان باشد چنین دشمنانی داریم که پیوسته در کمین هستند و اگر غفلت کنیم به ما آسیب می‌زنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در بحث سهمیه بندی بنزین، از مسئولان دولت و مجلس هم انتظار می‌رفت که از قبل مردم را در جریان کم و کیف موضوع بگذارند و یک شبه تصمیم گیری برای اجرای مصوبه نگیرند.

حجت الاسلام مختاری خواستار بررسی تأثیر فقر اقتصادی و فرهنگ اجتماعی جامعه در گسترش ناآرامی‌های پس از افزایش قیمت بنزین شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، از مردم خواست انتخاب درستی داشته باشند و با تحقیق و بررسی، مسئولانی دلسوز انقلاب، اسلام و نظام انتخاب کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: آرمان بزرگ شهید مفتح، اعتلای کشور با دو بال علم و ایمان بود که انسان را به سمت رشد مادی و معنوی و اعتلای دنیوی و اخروی هدایت می‌کند.

حجت الاسلام مختاری، پیشرفت کشور را محصول اتحاد نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و افزود: مبادا دانشگاهیان تحت تأثیر فرهنگ منحط غربی به سمت علم منهای دین بروند، چون نتیجه آن دنیای به هم ریخته امروزی است که ظاهر فریبنده دارد و باطن آن خشونت، قتل، بداخلاقی و چپاول است.

وی از نخبگان حوزه و دانشگاه خواست با هم و همگام حرکت کنند تا جامعه بدون آسیب، پیشرفت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.