مراسم گرامیداشت ۲۲ آذر روز شهرستان قاین در مسجد علی بن ابیطالب (ع) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  قاین با تقدیم ۵ شهید (۴ شهید در ۲۲ آذر سال ۱۳۵۷ و یک شهید در بهمن ۵۷) دومین شهر پیشگام خراسان در اهدای شهدای خویش به انقلاب اسلامی است، به همین مناسبت روز ۲۲ آذر سالروز قیام خونین مردم قاین علیه رژیم ستم شاهی که در جریان آن چهار نفر از مردم انقلابی شهرستان به شهادت رسیدند، به عنوان روز شهرستان قاین تعیین شد.

مردم قاین در ۲۲ آذر ۱۳۵۷ به دنبال اقدام مأموران رژیم شاه که مبادرت به محو شعار‌های انقلابی و نصب تصاویر شاه در معابر عمومی کرده بودند، در مهدیه شهر تجمع و پس از سخنرانی یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و آیت الله آیتی، علیه رژیم شاه راهپیمایی کردند که مأموران رژیم شاه با حمله به مردم ۴ نفر از راهپیمایان را به شهادت رساندند و حدود ۱۰ نفر هم مجروح شدند.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در مراسم روز قاین، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب این شهرستان گفت: نقطه برجسته و تاریخ ساز هر شهری ملاک نام گذاری روز شهرستان است که قاین مفتخر است سالروز شهادت ۴ شهید به نام‌های نصیری زاده، ریاحی، صبیانی و مهدوی الحسینی در ۲۲ آذر ۱۳۵۷ را به عنوان روز قاینات نامگذاری کند.

شهید غلامعلی لاخی نیز دیگر شهید انقلاب در قاین است که بهمن ۵۷ به شهادت رسید.

خاطره گویی یاران، شعر خوانی، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران دوران انقلاب اسلامی و رونمایی از کتاب ۲۲ آذر از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.