فرانسه همچنان در بحران؛

ادامه اعتصاب در بخش حمل و نقل فرانسه خشم مردم این کشور را برانگیخته است

مردم فرانسه در پی بروز مشکلاتی به دلیل ادامه اعتصاب در بخش حمل و نقل فرانسه به شدت خشمگین شده‌اند.

ادامه اعتصاب در بخش حمل و نقل فرانسه خشم مردم این کشور را برانگیخته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، صبر مردم فرانسه در نهمین روز اعتصاب کارکنان حمل و نقل ریلی این کشور به سر رسید و آنان از ادامه این وضع خسته شده‌اند. هجوم مردم به سکو‌های مترو و راه‌آهن موجب توقف خطوط معدودی شده است که هنوز فعالیت دارند.

در ایستگاه‌های متروی پاریس ازدحام شدید جمعیت و صفوف طولانی مسافران شکل گرفته است.

یکی از مسافران در این باره گفت: «شش روز است که دورکاری می‌کنم. امروز خواستم به سرکار برگردم، اما در نهایت متوجه شدم که این امکان پذیر نیست.»

فرانس ۲۴ افزود: این اعتصاب موجب شده است که هرج و مرج به خطوط اتوبوسرانی نیز سرایت کند و صفوف طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شکل بگیرد. صبح‌ها مردم برای آنکه به موقع به سرکار برسند مجبور هستند بسیار زودتر از حد معمول خانه‌هایشان را ترک کنند.

فردی در این باره گفت: «صبح‌ها باید دو ساعت و نیم برای رفتن به سر کار وقت بگذارم و بعدازظهر بازگشت به خانه بیشتر طول می‌کشد. وضع بسیار دشواری است.»

فرانس ۲۴ افزود: این اعتصاب همزمان ترافیک سنگینی در خیابان‌ها ایجاد کرده و رانندگان را به ستوه آورده است. یکی از آنان گفت: «اوضاع بسیار بدی است. هر روز صبح برای طی مسافتی چهار کیلومتری یک ساعت و ربع وقت می‌گذارم و دیگر نمی‌توانم تحمل کنم.»

فرانس ۲۴ افزود: در فاصله هفت روز به آغاز تعطیلات کریسمس، ادامه این اعتصاب موجب نگرانی مردم فرانسه شده است.

روز گذشته نیز اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه با اعتصاب گسترده برای نهمین روز در سیستم حمل و نقل عمومی همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار