احمدی افزادی گفت:اقداماتی در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی درحوزه سازمانی و فراسازمانی انجام دادیم و در این رابطه رادیو ایران را رادیو معین قرار دادیم.

رادیو ایران، رادیو معین در حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسیبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ستاد حفظ زبان و ادبیات فارسی با حضور مسعود احمدی افزادی رئیس این ستاد و مدیران طرح و برنامه شبکه‌های سیما شنبه ۲۳ آذر ماه در سالن جلسات شبکه هفت سیما برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا یوسفی محله، مدیر اجرایی ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی گزارشی از عملکرد این ستاد بیان کرد.

 مسعود احمدی افزادی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود به بحث هویت بسیار تاکید می‌کنند. ما هویت ملی و هویت ایرانی داریم که هرکدام با هم فرق می‌کنند و باید به هویت ایرانی اسلامی خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: ما در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، گلایه‌هایی راجع به زبان فارسی داشتند که بسیارجدی بود و ایشان بسیار به جزئیات دقت داشتند.

رئیس ستاد حفظ و ترویج زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: در این جلسه دو محور مطرح بود، یکی بد عملی‌ها و دیگری بی عملی ها، دربحث بد عملی‌ها یکی از ارکان ما زبان فارسی بود که برای جبران آن ما سه بازه زمانی تعریف کردیم؛ بازه زمانی کوتاه مدت (زمستان ۹۸)، بازه زمانی میان مدت (تا پایان تابستان ۹۹) و بازه زمانی بلند مدت (پاییز ۹۹ تا ۱۴۰۰) تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی کوتاه مدت که همین زمستان جاری را در بر می‌گیرد برنامک‌هایی را پخش کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

احمدی افزادی تاکید کرد: اقداماتی در زمینه ترویج زبان و ادبیات فارسی درحوزه سازمانی و فراسازمانی انجام دادیم که در حوزه سازمانی با رادیو‌ها تعامل داشتیم و در این رابطه رادیو ایران را رادیو معین قرار دادیم و همین طور در مراکز استان‌ها، مرکز استان فارس، معین قرار گرفت.

وی در رابطه با معاونت برون مرزی نیز گفت: شبکه‌های پرس تی وی، سحر و العالم شروع به آموزش زبان فارسی کرده اند.

احمدی افزادی در حوزه فعالیت‌های فرا سازمانی نیز گفت: در حوزه فرا سازمانی با فرهنگستان زبان و ادب فارسی و آقای حداد عادل تفاهم نامه‌ای امضا کردیم و با بنیاد‌های مرتبط از جمله بنیاد سعدی، رودکی، فردوسی و... وارد مذاکره شدیم؛ همچنین در تلاش هستیم با وزارت علوم و انجمن‌ها و بنیاد‌های مردم نهاد زبان فارسی و شخصیت‌های تاثیرگذار زبان فارسی جلساتی بگذاریم تا دغدغه‌ها را بگویند.

در پایان هر کدام از نمایندگان شبکه‌ها گزارشی از برنامه‌ای پخش شده و یا در حال تولید در زمینه زبان و ادبیات فارسی در شبکه خود ارائه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.