استاندار قزوین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگرفتن وثیقه طبق قانون و جذب اعتبارات صندوق اعتبارات توسعه ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: گزارش شده است که چند بانک بیش از حد متعارف از متقاضیان وثیقه خواسته اند که این موضوع غیرقانونی است.

جمالی پور افزود: بانک‌هایی که مطابق قانون عمل نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد چراکه هدف رونق تولید و برداشتن موانع تولید است.

او با اشاره به جذب اعتبارات گفت: در جلسه‌ای که با صندوق توسعه ملی داشتم گفته شد که استان قزوین فقط ۵ درصد از اعتبارات را جذب کرده است و این موضوع قابل پذیرش نیست.

جمالی پور اضافه کرد: همه دستگاه‌ها موظفند اعتبارات تخصیص داده شده به استان را جذب کنند و هیچ گونه بهانه‌ای در این زمینه مورد قبول نیست.

استاندار درباره شهرک گلخانه‌ای نودهک هم گفت: اولویت پرداخت تسهیلات به گلخانه‌ها است، اما برای جذب اعتبارات نباید فقط روی این طرح تمرکز کرد بلکه باید به طرح دیگر کشاورزی هم توجه داشته باشیم در غیر این صورت نمی‌توانیم در جذب اعتبارات موفق باشیم.

جمالی پور افزود: با توجه به صنعتی بودن استان باید بیشتر تسهیلات به نوسازی و بازسای واحد‌های تولیدی اختصاص یابد.

نبیل رئیس سازمان صمت قزوین هم در این جلسه از ثبت نام ۳۵۰ تسهیلات در سامانه رونق تولید در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تاکنون ۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین همچنین با اشاره به ثبت نام ۲۹۸ فقره درخواست تسهیلات در سامانه بازسازی و نوسازی افزود: در استان قزوین تاکنون ۳۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لشگری معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان هم در این جلسه در تشریح برش استانی بند الف تبصره ۱۸ بخش صنعت ابلاغی وزارت صمت گفت: سهم استان قزوین از این اعتبار هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در حوزه سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی است که با تحقق آن برای پنج هزار ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

او در ادامه گفت: تاکنون ۸ فقره تسهیلات در استان قزوین از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

لشگری در ادامه گفت:طی هفته گذشته ۵۴ فقره توسط کمیته بررسی در بخش صنعت مورد بازدید قرار گرفت که ۵۱ مورد موافقت این کمیته قرار گرفت.

در ادامه جلسه به مشکلات پرونده‌های شرکت‌های سرامیک برلیان، سد بالا خانلو، مجموعه نگین تالار شهر، شرکت ایران پونک، شرکت جهان لیا، شرکت کوهستان الموت و شرکت آذر کنترل رسیدگی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.