سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که بازشماری آرای هفت ولایت امروز پایان می یابد.

روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری امروز پایان می یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان حدود یک ماه پیش بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این روند با مخالفت برخی تیم های انتخاباتی مواجه شد و هواداران عبدالله عبدالله در هفت ولایت مانع بازشماری آرا شدند.

روز جمعه گذشته عبدالله اعلام کرد که با بازشماری آرای این ولایت ها (پنجشیر، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، تخار و بدخشان) موافقت کرده است.

ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز اعلام کرد که بازشماری آرای هفت ولایت امروز پایان می یابد.

وی گفت که روز گذشته روند بازشماری آرا در ولایات پنجشیر، سرپل و جوزجان پایان یافته و مواد و نتایج بازشماری در حال انتقال به مرکز است.

به گفته وی، بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در چهار ولایت فاریاب، تخار، بدخشان و بغلان ادامه دارد و تا پایان امروز خاتمه پیدا خواهد کرد.

ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: ما سعی می کنیم که هرچه زودتر روند قانونی بازشماری آرا پایان یافته و نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کنیم.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شده بود و تاکنون دو بار اعلام نتایج ابتدایی به تاخیر افتاده است. هنوز زمان مشخصی برای اعلام نتایج تعیین نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار