هشدار‌های پلیس هنگام وقوع سیل

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس از شهروندان خواست با عمل به هشدار‌های وقوع سیل، از جان و اموال خود مراقبت کنند.

مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به هشدار‌های متعدد سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استانداری، اظهار کرد: برای در امان ماندن جان خود، خانواده و حفظ اموالشان در روز‌های بارانی که احتمال خطر سیل وجود دارد از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

او با بیان اینکه شهروندان از نزدیک شدن به مناطقی که مستعد سیلاب هستند اجتناب کنند، ادامه داد: در هنگام بارندگی و احتمال وقوع سیلاب از رفتن به اماکن و مراکز تفریحی که نزدیک بستر رودخانه‌ها قرار دارند به شدت پرهیز کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تصویربرداری در زمان وقوع سیل، خطر را به شدت افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در صورت وقوع سیل یا طغیان رودخانه‌ها، خود را به محلی امن رسانده و تا زمان مناسب صبور باشید.

نعمایی اضافه کرد: شهروندان برای آگاهی و اطلاع بیشتر از وضعیت پیشروی سیل، اخبار را از خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

او به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت آگاهی از خطر وقوع سیل، همسایه‌ها و اطرافیان را که در معرض خطر هستند با خبر کنید و اگر ضرورت دارد از محل اقامت خود خارج شوید و از امنیت خود در مناطق درگیر سیل اطمینان کسب کنید.

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس، تصریح کرد: حفظ جان و مال شهروندان در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و امید است با عبور سامانه بارش‌زا در روز‌های اخیر، شهروندان هفته‌ای پر مخاطره را به سلامتی پشت‌سر بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فارس ، هشدار سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.