نسخه وارونه جوکر در خیابان‎‌های عراق و لبنان + فیلم

برخی از جوانان عراقی و لبنانی با هدفی نامعلوم از نماد هالیوودی جوکر در اعتراضات استفاده می‌کنند.

نسخه وارونه جوکر در خیابان‎‌های عراق و لبنان + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم سینمایی جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی واکین فینیکس به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل شده است.

این فیلم که درباره یک قاتل روان پریش است برای برخی از معترضان عراقی و لبنانی به یک نماد اعتراضی تبدیل شده است، اما هدف این جوانان در استفاده از نماد جوکر برای بیان اعتراضاتشان معلوم نیست.

جوکر فیلمی سراسر خشم، نفرت و جنایت است و در روزهای گذشته شاهد جنایاتی دلخراش در عراق به ویژه آویزان کردن جنازه یک پسر ۱۶ ساله در میدان الوثبه بغداد بودیم. جنایتی که می‌توان آن را الگو گرفتن از شدت خشونت فیلم هالیوودی جوکر دانست.

استفاده از نماد جوکر علاوه بر اینکه نمی‌تواند پاسخی برای مطالبات معترضان عراقی و لبنانی باشد بلکه باعث همراهی نکردن بخش اعظم جوامع این دو کشور با معترضان می‌شود.


بیشتر بخوانید: نگاهی به حوادث تلخ عراق/ جوکریسم در خدمت امپریالیسم + تصاویر 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
نیما
۱۶:۴۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
من این فیلم رو دیدم نقد اول کلیپ بی ربط بود جوکر فرد ناکام نبود بلکه کسی بودش که از بچگی مورد شکنجه روحی و روانی و فقر قرار گرفته بود و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مردم ساده عراق چطور جوگیر شدن با یک فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
وای چرا اینجوریه این؟ نماد قحط بود اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
جوکر فیلم پر فروشی بوده ولی دلیل این آشوب ها اون فیلم نیست، باید دنبال عناصر تحریک کننده بگردن و اونا رو سریعا از جامعه ناآگاه و جوان جدا کنن، جوکر یک نقاب برای مردمی جلوه دادن این قضیه هستش
Germany
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
من از سیاست چیزی نمیدونم و کاری هم ندارم
ولی به نظر من جوکرنماد یه آدم بدبخت و مریضه که همه ان را اذیت میکنن به طوری که دیگه تحملش تمام میشود . مثلا وقتی برای یک رستوران تبلیغ میکرد و چن تا جوون تابلوی او را دزدیدند و کتکش هم زدند . یا داخل قطار چن نفر مزاحم یک خانوم شدن با این که خنده هاش دست خودش نبود و جوون ها هم حتی اجازه ندادند ک علت خنده هایش را بگوید آن را در حد مرگ کتک زدند و از خودش دفاع کرد.
جوکر به نظر من نماد انسان بدبخته و مریضه که ب زور زندگی خودش را اداره میکنه و مورد تمسخر همه قرار میگیره.

اصلا نه میدونم مال کدوم کشوره و نه میدونم چرا ساخته شده ولی برداشت من از این فیلم این بود که گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
فیلم جوکر فوق العاده است. جوکر یک شخص درستی هست که با مزاحمین نوامیس و حکومت سرمایه داری و دروغِ مدیا و تلوزیون و مجری های دورو مبارزه میکنه.جوکر نشان میده که نبود خانواده میتونه چقدر آثار منفی داشته باشه. داره واقعیت های امریکا رو نشون میده.
Germany
AR
۱۲:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
فیلم جوکر یه فیلم بسیــــــــــار حرفه‌ای است!!! اگه کسی‌ بگه "من به این کار ندارم که چی‌ میگه، فقط همین کافیه که خیلی‌ خوب ساخته شده"، کافیه برای نشان دادن «غفلت» بزرگش!
با دیدن این فیلم چیزی که در ابتدا به ذهن بیننده (به اشتباه!) خطور می‌کنه اینه که فیلم طرفدار قشر مستضعف است و از شورش‌های علیه سرمایه‌داران (آنچنان که در فیلم است) حمایت می‌کند. در حالی‌ که این مساله کاملا اشتباه است! درست مثل مادهٔ مخدری که ابتدا به انسان هوشیاری بیشتری میده و آدم فکر می‌کنه این چیز خوبیه‌ اما واقعیت اینه که اون ماده تورو به اشتباه انداخته تا از حقیقت فاصله بگیری! اگه کسی‌ با داستان‌های بتمن آشنا باشد میدونه که در آن فیلم‌ها بتمن آدم خوبه است و همه از جوکر بدشان میاید! همین بتمن که حامی مردم است درواقع وارث ثروت پدر سرمایه دارش است که از آن ثروت برای اهدافش (دفاع از مردم از جمله در مقابل جوکر) استفاده میکنه! پس اول باید بفهمیم که رفتار‌های جوکر هیچ جایگاهی در جامعه ندارد حتی از نظر کارگردانش!!! چراکه بچه‌ای که در پایان فیلم پدرو مادرش توسط جوکر کشته میشود همان بتمن است و این فیلم می‌خواهد ابتدا مادهٔ مخدر را به بیننده تزریق کند و سپس با شمشیر (سرمایداری) بتمن او را قصاص کند! همانطور که خاورمیانه را اول به آشوب میکشند و سپس یک نمونه‌اش این میشود که بمب مادر را در افغانستان میاندازند!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
این فیلم داره جوکرِ قبل از بتمن رو روایت میکنه. داره نشون میده که چرا جوکر به این حال و روز افتاد. یکیش نداشتن خانواده، یکیش حکومت سرمایه داری و تبعیض و تمسخر و غیره... هیچ کسی از اول تروریست و دزد و معتاد و قاتل به وجود نمیاد.
Germany
AR
۰۸:۱۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
آقای علی!‌ خودت فکر کن!
۱- اولا آیا بلا و مصیبت که بر سر همهٔ انسانها هم میاید (چون فتنه، وعدهٔ الهی برای آزمایش ماست) دلیل بر تسلیم شدن و جرم و جنایت میشود؟!
۲- ثانیا بلا‌ها و فتنه‌ها بر روی انسانها یا به دلیل اعمال بد ماست یا به دلیل آزمایش و در نتیجه ارتقای درجهٔ ما. وگرنه خدا هیچ ظلمی به کسی‌ نمیکند.
۳- ثالثا بلا‌هایی‌ که سر جوکر میاد در مقیاس زندگی‌ واقعی اغراق آمیز است و فیلم میخواهد نشان دهد که این همه مصیبت همزمان روی سر آدمی‌ که مطمئنا از سطح توانش خارجه، فقط نشان دهندهٔ ناعادلانه بودن قضا و قدرِ الهی است!
درضمن دفاع کردن از هالیوودِ معلوم‌الحال جایی نداره! گواه این حرف دقت در سایر فیلم‌های هالیوودی می‌باشد که یکی‌ دیگر از آخرین نسخه‌هایش که آنهم به طرز عجیبی‌ حـــــــــرفه‌ای و در راستای‌ همین فیلم جوکر ساخته شده، فیلم «روزی روزگاری در هالیوود ۲۰۱۹» است! در کل می‌توان گفت اینگونه فیلم‌ها به مشروعیت دادن به هالیوود و نظام ارباب و رعیتی دنیا که به دست ثروتمندان است (که اکثرا هم از راه‌های نامشروع و غیرقانونی‌ و ضدانسانی‌ ثروتمند شده‌اند) کمک میکنند...
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
واله جوكر و دراكولا هم جلوي داعشيا لنگ انداختن
-
مريم
۱۱:۲۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
ما نفهميديم بالاخره استفاده از نماد جوكر خوبه يا بد!چند روز پيش صفحه اي از جواني كه از نماد جوكر در پوستر ها استفاده مي كرد گذاشته بوديد با كلي تشويق ئ احسنت كه چقدر خلاق است و من گرافيست احساس كردم برداشتم از اوضاع سياسي درست نيست و بايد بيشتر به فيلم جوكر دقت مي كردم تا مفهومي كه ايشون درك كرده بودن رو مي فهميدم و لي حالا شما دقيقا اونرو انكار و ملامت مي كنيد كه چرا جوانان عراقي بدون شناخت از اين نماد استفاده مي كنن.خلاصه تكليفتون مشخص كنيد.مثلا شما خبررسان هستيد.چيزي رو بايد اطلاع رساني كنيد و شرح بديد كه درست باشه نه ضد و نقيض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
من هم مثل شما می خواهم که بالاخره تکلیف مشخص کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
اقا کاری به سیاسی بازی ندارم ولی وجدانا فیلم خوش ساخت و حتی تحریک کننده ای هستش.