کارخانه کربن تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسید کربن به کربن صنعتی و خوراکی صبح امروز افتتاح شد.

بهره برداری از کارخانه کربن تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کارخانه کربن تهران در راستای اجرای طرح مشارکتی و توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی بنیاد برکت، با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسیدکربن به کربن صنعتی و خوراکی صبح امروز (سه شنبه ۲۶ آبان) با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افتتاح شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: محیط زیست یک حق بشری است، انسانی که روی این زمین زندگی می‌کند اگر محیط زیستش از بین برود معنای مردن می‌دهد.

او با بیان اینکه هیچ پروژه‌ فاقد پیوست محیط زیستی را اجرا نمی‌کنیم، افزود: ما در ستاد اجرایی یک عدد درخت را از بین نبردیم و اجازه هم نمی‌دهیم کسی این کار را کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: معضل بیکاری یک‌ موضوع جدی و منشأ همه آسیب‌های اجتماعی است؛ نیروی انسانی خلاق، با انگیزه، توانمند و... سرمایه‌ای نیست که به راحتی از کنار آن بگذریم.

مخبر بیان کرد: سرمایه‌های عظیمی در کشور وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها بلا استفاده مانده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم ظرف سه سال بخش زیادی از مشکل بیکاری را در کشور حل کنیم.

او بیان کرد: یک هزار هکتار پروژه درختکاری در تهران داشتیم؛ به عنوان مثال ملارد یکی از شهرستان‌های استان تهران است که ۷۰۰ هکتار درختکاری در آنجا داشتیم و بخش‌هایی هم شن زار بودند و به آلودگی تهران می‌افزودند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد: یک هزار هکتار مرتع را در خراسان جنوبی برای پرورش شتر در نظر گرفتیم و ۲۰۰۰ هکتار مرتع را در سیستان و بلوچستان برای این منظور ایجاد کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: در اسلام موضوع معیشت بسیار مهم و قابل توجه است و باید از نعمت‌های الهی به درستی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بعضی از کشور‌ها نه نفت، نه آب و نه کشاورزی دارند، اما رشد اقتصادی دو رقمی داشتند که تنها با نیروی انسانی تأمین شده است.

او تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد مکانیزم‌های ایجاد اشتغال در طیف‌های خرد و کوچک هستیم، البته پروژه‌های بزرگ‌مقیاس هم اجرایی کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: معضل اشتغال با دولت حل نمی‌شود، بلکه دولت باید تسهیل‌گر باشد و اینکه دولت به اشتغال ورود کند، استراتژی اشتباهی است.


بیشتر بخوانید: تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن پالایشگاه‌ها به کربن صنعتی و خوراکی


مخبر گفت: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روزانه بیش از یکصد طرح و ۳۰۰ شغل ایجاد می‌شود که اگر به کارآفرینان و مردم توجه بیشتری شود، آنگاه می‌توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

او عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که در سال آینده بتوانیم بیش از ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم و راهکار آن هم این است که مردم را به صحنه بیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار