بسته اخبار حوادث قزوین امروز بیست و ششم آذر ۹۸؛

کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی به بهانه ازدواج/ کشف دام و شکلات قاچاق/اعزام مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز بیست و ششم آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی شکایت ۳ شهروند قزوینی در خصوص کلاهبرداری از آنان توسط فردی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار حاجیان افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که این فرد در فضای مجازی و هم به صورت حضوری به بهانه ازدواج با شاکیان با روش ها‌ی متقلبانه اعتماد آن‌ها را جلب کرده و وجوه و طلاجاتی به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال از مالباختگان اخذ و متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد فرد کلاهبردار در اغلب استان‌ها به ویژه اصفهان، تهران، البرز و مازندران با همین ترفند کلاهبرداری کرده است.

سردار حاجیان بیان داشت: ماموران با گسترش چتر اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های نا محسوس متهم به کلاهبرداری را در شهر قزوین شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجوئی فنی ماموران به بزه انتسابی و اخاذی از شاکیان اقرار کرد و با معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شد.

کشف ۴۴ راس گوسفند فاقد مجوز حمل

سرهنگ حسین رشیدتبار فرمانده انتظامی بوئین زهرا گفت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور ترانزیت به یک دستگاه کامیون حامل ۴۴ راس گوسفند مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

سرهنگ رشیدتبار افزود: در بررسی ماموران مشخص شد راننده فاقد مجوز حمل دام است.

او ارزش دام‌های کشف شده را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: دام‌ها به اداره دامپزشکی تحویل داده شدند و متهم هم به مراجع قضایی معرفی شد.

اعزام مشمولان وظیفه عمومی قزوین به مراکز آموزشی

سرهنگ رحیم خامدی رئیس اطلاع رسانی معاونت اجتماعی استان قزوین گفت: مشمولان (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) برای اعزام به مراکز آموزشی باید رأس ساعت ۷ روز یکشنبه یکم دی ماه ۱۳۹۸ در معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان واقع در میدان ۲۲ بهمن – کوچه ژاندارمری حضور داشته باشند.

سرهنگ خامدی، ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی اصلاحی ۲۲ آبان ۱۳۹۰، را تشریح کرد و بیان داشت: طبق این قانون برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا ۳ ماه باشد، ۳ ماه اضافه خدمت و مشمولانی که مدت غیبت اولیه آن‌ها بیشتر از ۳ ماه باشد ۶ ماه اضافه خدمت لحاظ خواهد شد.

او اضافه کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آن‌ها بیش از یک سال باشد، علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، فراری محسوب می‌شوند و به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس اطلاع رسانی استان با بیان اینکه در اجرای دستورالعمل صادره از سازمان وظیفه عمومی ناجا، سربازان متاهل بعد از سپری کردن دوره آموزش رزم مقدماتی، ادامه خدمت خود را در استان محل سکونت سپری خواهند کرد گفت: مشمولان با هزینه سازمان وظیفه عمومی ناجا به مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح اعزام خواهند شد.

شکلات قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی تاکستان گفت: در پی کسب خبری درباره تردد خودروی حامل بار قاچاق به مقصد تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس خودرو مورد نظر در محور زنجان –قزوین محدوده سه راهی کهک شناسایی ومتوقف شد.

سرهنگ عزیزی گفت: در بازرسی از این خودرو هزار و ۷۷۶ عدد شکلات خارجی قاچاق تولید ترکیه کشف شد.

او، ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را ۸۰ میلیون ریال بیان کرد.

فرمانده انتظامی تاکستان با اشاره به دستگیری یک نفر در این پرونده، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار