ملی پوش سابق تنیس روی میز گفت: فدراسیون باید در جذب حامیان مالی و بسترسازی برای سرمایه گذاری قوی‌تر عمل کند.

افشین نوروزی بازیکن تیم تنیس روی میز پتروشیمی بندر امام در خصوص مسابقات لیگ و شرایط تیم ملی در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۲۷ سال است که در رشته تنیس روی میز فعالیت می‌کنم و ۲۳ - ۲۴ سال هم در تمام رده‌های سنی تیم ملی عضویت داشتم. با تجربه چندین ساله‌ای که در تمام رده‌های سنی لیگ دارم، می‌توانم بگویم که قبلا لیگ بهتری داشتیم. در گذشته بازیکنان خارجی زیادی در لیگ ما بازی می‌کردند و حضور آن‌ها کمک زیادی به پیشرفت تنیس روی میز ایران کرد.


بیشتر بخوانید: هدایی:تیم ملی بهترین فرمش را دارد / کار سختی برای المپیکی شدن داریم


حضور بازیکنان خارجی و برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت به لیگ کمک می‌کرد

او تصریح کرد: نسلی که اکنون در تیم ملی ایران حضور دارند، بازیکنانی هستند که در سال‌های نه چندان دور از جانب تیم هایشان حمایت مالی می‌شدند. در گذشته بازی‌های لیگ به صورت رفت و برگشت و باهیجان بیشتری برگزار می‌شد و بازیکنان ملی پوش ما به دلیل رقابت با بازیکنان خارجی تجربه بسیار زیادی کسب کردند. در حال حاضر و با توجه شرایط اقتصادی کشور، حضور نداشتن بازیکنان خارجی در لیگ منطقی است و نمی‌توان از این موضوع ایراد گرفت، زیرا تیم‌ها از نظر مالی مشکلات زیادی دارند.

برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به لیگ ضربه می‌زند

نوروزی بیان کرد: به اعتقاد من برگزاری متمرکز مسابقات به لیگ ما ضربه می‌زند. بهتر بود که بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود. شاید اگر بازی‌ها رفت و برگشتی باشد تعداد تیم‌ها کاهش یابد، اما هیجان مسابقات بیشتر می‌شود و تمام تیم‌های حاضر در لیگ می‌توانند در نیمی از بازی‌ها میزبان باشند. در این صورت نوجوانان و جوانان شهر‌های مختلف به رشته تنیس روی میز جذب می‌شوند.

نبود حامیان مالی در تنیس روی میز به مدیریت فدراسیون بر می‌گردد

او گفت: حضور نداشتن حامیان مالی در رشته تنیس روی میز به مدیریت فدراسیون بر می‌گردد. تنیس روی میز رشته کم هزینه‌ای است و یک تیم می‌تواند با مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان وارد لیگ شود و مدعی قهرمانی باشد. این رقم در برابر هزینه‌ای که در لیگ‌های دیگر می‌شود هیچ است و شاید به اندازه مبلغ قرارداد یک فوتبالیست نیمکت نشین هم نباشد. فدراسیون باید در زمینه جذب حامیان مالی و بستر سازی برای سرمایه گذاری قوی‌تر عمل کند تا ورزشکاران نوجوان و جوانی که تعدادشان هم کم نیست و آینده سازان تنیس روی میز ایران هستند، بدون دغدغه مالی و با آرامش بیشتر تمریناتشان را دنبال کنند.

کادرفنی تیم ملی باید تقویت شود

نوروزی درباره شرایط تیم ملی در آستانه المپیک توکیو گفت: خوشبختانه این شانس را داشتم که مدت زیادی در خدمت تیم ملی باشم و در مسابقات بین المللی زیادی پیراهن تیم ملی را بپوشم. به اعتقاد من در این مقطع که مسابقات مهمی مانند قهرمانی جهان و انتخابی المپیک را در پیش داریم، باید برای آماده سازی تیم ملی کار بیشتری انجام شود و کادرفنی تیم ملی هم با اضافه شدن نفرات جدید تقویت شود.


بیشتر بخوانید: احدی : قدرت بالای پتروشیمی باعث شده بقیه تیم‌ها برای نایب قهرمانی تلاش کنند/ ملی پوشان ما می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند


در مسابقات دسته برتر باید با بهترین تیم‌های جهان رقابت کنیم

او تصریح کرد: پیش از این هیچ وقت در مسابقات دسته برتر جهان حضور نداشتیم، اما حالا برای اولین بار به این دسته صعود کردیم و از فروردین ماه باید با تیم‌های قدرتمندی مانند، چین، کره، فرانسه، انگلیس، چین تایپه و ژاپن که بهترین تیم‌های جهان به شمار می‌روند، رقابت کنیم. صعود ما به دسته برتر و هم ردیف شدن تنیس روی میز ایران با قدرتمندترین تیم‌های جهان، کار بزرگی بود، اما برای حضور در مسابقات بزرگ‌تر باید قدم‌های بزرگ‌تر برداریم که تاکنون این کار را انجام ندادیم.

باید در کنار سرمربی یک یا چند مربی داشته باشیم

نوروزی گفت: موضوعی که همیشه نسبت به آن معترض بودم این بود که لطف الله نسب در ۴ سال گذشته سرمربی تیم ملی بوده، اما در این مدت هیچ مربی در کنار او نبوده است. مسلما وقتی در تیم ملی سرمربی داریم باید در کنارش یک یا چند مربی حضور داشته باشند تا ضمن آنالیز رقبا در کار‌های دیگر به سرمربی کمک کنند. ما برای حضور در مسابقات دسته برتر به ماساژور و فیزیوتراپ نیاز داریم، زیرا این مسابقات بسیار سنگین است و باید طی ۲ - ۳ روز چند بازی سنگین برابر تیم‌های قدرتمند جهان انجام دهیم.

نوروزی اظهار کرد: باید ببینیم تیم‌های رقیب برای بهبود عملکردشان چه کار‌هایی انجام می‌دهند و از آن‌ها الگوبرداری کنیم. من اطمینان دارم از ۲۴ تیمی که در مسابقات دسته برتر جهان حضور دارند، تنها تیمی که کادرفنی آن یک نفر است، ایران است. امکان ندارد تیم دیگری را با این  شرایط پیدا کنید. صحبت‌های من به معنی برکناری لطف الله نسب نیست، زیرا او مربی خوب و باتجربه‌ای است که تیم ملی با او نتایج خوبی گرفته، اما باید در کنار او افراد دیگر هم حضور داشته باشند تا کادرفنی تقویت شود.

نظر من با فردی که تنیس روی میز را به صورت مبتدیانه دنبال می‌کند متفاوت است

او بیان کرد: شاید برخی‌ها صحبت‌های من را سوگیری نسبت به سرمربی تیم ملی تلقی کنند، اما من همیشه تلاش می‌کنم نظر کارشناسی بدهم و همین طور هم هست، زیرا میان نظر من که سال‌ها کاپیتان تیم ملی بودم و فردی که این رشته را به صورت مبتدیانه یا نیمه حرفه‌ای دنبال می‌کند، تفاوت زیادی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: نظری: اظافه شدن روانشناس به تیم ملی تنیس رو میز موضوع جدیدی نیست/ بالای ۹۰ درصدر شانس المپیکی شدن داریم


انتظار دارم رئیس فدراسیون به حرف دلسوزان توجه بیشتری کند

نوروزی گفت: به اعتقاد من فدراسیون بر عملکرد تیم ملی، کادرفنی و مشکلاتی که وجود دارد نظارت کافی نمی‌کند. به شخصه خیلی از مشکلات را مطرح کردم، اما به اندازه کافی به آن پرداخته نشد. افتخار می‌کنم که به عنوان نماینده ورزشکاران عضو کمیته ملی المپیک هستم و انتظار دارم که رئیس یا مسئولان فدراسیون به حرف من و امثال من که دلسوز تنیس روی میز هستند، بیشتر توجه کنند. البته شاید من اشتباه می‌کنم و فدراسیون راه درستی در پیش گرفته است و باید در عقایدم تجدید نظر کنم، اما معتقدم که برای برطرف کردن مشکلات به دیدگاه‌های کارشناسی نیاز است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار