معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران و معلمان، گفت: نگاه عدالت محور به همه دانش آموزان داشته باشید.

معلمان  نگاه عدالت محور به دانش آموزان داشته باشتدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش امروز چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران ابتدایی استان یزد، خطاب به مدیران و معلمان، گفت: نگاه عدالت محور به همه دانش آموزان داشته باشید، برخی از معلمان رفتار‌های اشتباهی دارند یعنی فقط به چند دانش آموز اول و دوم و سوم توجه می‌کنند این باز خورد در زندگی آن‌ها اثرگذار است.

او افزود: بچه‌ها را نباید سرزنش و تحقیر کرد، زیرا کرامت آن‌ها مخدوش می‌شود؛ این نوع تربیت، فقط حافظه‌محوری است باید به سمت تربیت مهارت‌محورحرکت کرد.

حکیم زاده  با بیان اینکه حریم کودکی و ابتدایی باید از سودجویی و تجارت مصون باشد، افزود: مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش که به امضای رئیس جمهوری هم رسیده بر ممنوعیت حضور دانش آموزان در موسسات آموزشی و کتب کمک آموزشی در دوره ابتدایی تاکید شده و به صورت جدی این موضوع در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

او ادامه داد: یادمان باشد راهبری تربیتی بر عهده خانواده نیست، بلکه آن‌ها شریک ما در این زمینه هستند، وظیفه تربیت بر عهده نظام تعلیم و تربیت است و از این رو از خانواده‌ها می‌خواهیم در این زمینه، ما را همراهی کنند تا به اهدافمان برسیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین، گفت: تحول بنیادین یک تحول همه جانبه است و در این سند چند چرخش اساسی صورت گرفته است.

او گفت:حرف اصلی سند تحول، تربیت به جای آموزش و تربیت تمام ساحتی است و دوران قبل از تدوین سند، دوران آموزش و تربیت تک ساحتی بوده که نتایج آن رشد تک بعدی دانش آموزان بوده است.

حکیم زاده با بیان اینکه تربیت متوازن یعنی اینکه دانش آموزان در ابعاد مختلف رشد کنند، افزود: تحقق این امر نیازمند بازنگری در نقش‌ها است یعنی معلمان به عنوان اثرگذارترین عنصر در این فرآیند، به مربی تبدیل می‌شوند.

او ادامه داد: باید به همه دانش آموزان بها داد و در زمینه تشویق کم نگذاریم، زیرا موجب انرژی گرفتن آن‌ها می‌شود.

حکیم زاده افزود: بررسی‌ها نشان داده بازخورد‌ها چه مثبت و منفی در زندگی افراد تاثیر دارند و بدین ترتیب کودکان با توجه به اینکه روحیه حساسی دارند باید آن‌ها را تشویق کنیم.

او با بیان اینکه ما فقط مسئول نمره و دروس دانش آموزان نیستیم بلکه کودک از نظر تعالیم اسلامی و مبانی قرآنی، موجودی ارزشمند و صاحب کرامت است ادامه داد: باید شعار بازنماندن بچه‌ها از تحصیل را به شعار بازنماندن از تربیت تبدیل کنیم، آنگاه در مسیر سند تحول بنیادین و میدان تربیت قدم برداشته ایم.

بازدید از مراکز پیش دبستانی، راه اندازی اتاق فکر و نشست با سرگروه‌های آموزشی مقطع ابتدایی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش، و پرورش به استان یزد است.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.