در نماز جمعه امروز شهر اراک به معیار های صحیح انتخابات پرداخته شد.

نمایندگان مجلس باید امین و چشم و گوش ملت باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه شهر اراک گفت: معیار اساسی انتخابات، رقابت شایسته و سالم با معیارهای شرعی و انقلابی است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: نمایندگان مجلس باید گوش و زبان مردم بوده و نسبت به محیط زیست و چالش های اجتماعی فرهنگ عمومی، بیکاری، اشتغال و خیلی از مسائل روز حساس باشند و به بهترین افراد برای وزارت در مجلس رأی دهند.
وی تصریح کرد: مردم باید به افرادی دلسوز، قانع، سخت‌کوش و وفادار رای دهند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دانشگاه ها باید تحقیقات کاربردی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در همه زمینه ها و تکنولوژی های جدید جهادی وارد اقدام و عمل شوند تا تحولی در صنعت، آبیاری کشاورزی و همه حوزه‌های دیگر صورت گیرد.
وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد مگر اینکه دست از اتکا به نفت برداریم و علم و دانش را بومی کنیم و آموزش و پرورش نیز جوانان را به سوی کارآموزی و کارآفرینی سوق دهد.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی جزء واجب ترین کارهاست افزود: دانشگاه ها باید پژوهشی بشوند اما دانشگاه های امروز دانشگاه های هدفمندی نیستند و تحقیقات کاربردی در آنها کم است. قدم هایی در برخی از دانشگاه ها برداشته شده است ولی کم است و شرکت های دانش بنیان باید فعال شوند و نیاز های صنایع را برآورده کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز صنایع آسیب دیده و مخروبه است و باید با برنامه ریزی و طراحی حرکت کرد و همه این صنایع آسیب دیده را راه انداخت و این نیاز به تلاش دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان دارد. تا ما تحولی در صنعت و کشاورزی، به وجود نیاوریم مشکل خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: مشکل اقتصاد و بودجه با اقتصاد نفتی حل نمی شود و انتظار معجزه نباید داشت و باید همت کنیم و با راهنمایی بزرگترها و تلاش جوانان و دانش آموزان به سمت حل مشکلات حرکت کنیم. باید به استعدادهای جوانان و نوجوان توجه کرد و آموزش و پرورش نباید ذهن دانش آموزان را به انبار سوالات و جواب ها و محفوظات تبدیل کند بلکه جوانان و نوجوانان را به سمت کارآموزی و حضور در کارگاه های صنعتی سوق دهند که آنها بهترین آموزشگاه است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، عنوان کرد: امروز در کارخانه های ما باید آدم های با مهارت و با تخصص و با درجه فنی بسیار بالا و گره گشا برای مشکلات کشور حضور داشته باشند و همانطور که در صنایع هسته ای، نظامی و پزشکی جوانان این مرز و بوم معجزه آفریدند در همه زمینه ها این معجزه آفرینی صورت گیرد.


انتهای پیام / الف

خطبه های نماز جمعه اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار