معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان از نبود مربی بهداشت درمقطع دبیرستان استان کرمان خبر داد.

کمبود مربی بهداشت درمدارس کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ماشالله میرزاحسینی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بدلیل نبود مربی بهداشت در اکثر دبیرستان ها، با کمبود مواجه شدیم که به ناچار معاون ومدیر مدارس، دانش آموزان را کنترل می‌کنند.

او در پی اشاره به نبود مربی بهداشت جهت کنترل ومعاینه دانش آموزان افزود: برای مراقبت بیشتر، با مراکز بهداشت هماهنگ کردیم که تمام مدارس را بصورت دوره‌ای سرکشی کنند.

میرزا حسینی با بیان این‌که امسال موارد ابتلا به شپش در مدارس بسیار کم است، گفت: در تابستان برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم، کلاس‌هایی برگزار کردیم و بخشنامه‌هایی صادر شد و به همین دلیل امسال خیلی کمتر از سال‌های قبل شاهد دانش‌آموزان مبتلا بودیم، اما در مدارس مواردی وجود دارد.

او با بیان این‌که سال‌های قبل اپیدمی بیش‌تری بود، تصریح کرد: امسال در طرح سنجش کودکانی که تازه قرار بود به کلاس اول بروند موارد مبتلا شناسایی و درمان شدند.

میرزاحسینی عنوان کرد: همچنین امسال مدیران بر این موضوع حساس‌تر شده و در بعضی مدارس بروشور‌هایی را در اختیار والدین قرار دادند که به دلیل احتمال وجود شپش در بچه‌ها، مو‌های دانش‌آموزان را کوتاه کنند و یا حنا بگذارند که از موارد پیشگیرانه است.

او با بیان این‌که هر سال در این فصل مواردی از شپش مشاهده می‌شود، بیان کرد: سال گذشته شهرستان‌های سردسیر مثل بافت و رابر و یا شهرستان‌های جنوبی اصلا درگیر نشدند و موارد کمی مشاهده شد و بیش‌تر شهرستان‌های شمالی استان درگیر این موضوع بودند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار