استاندار کرمانشاه از ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک کار ارزشمند یاد کرد و گفت : قرار است مکانی ساخته شود که آیندگان با بازدید از آن در جریان رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه قرار گیرند و به تاریخ خود افتخار کنند.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک کار ارزشمندبه گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بازوند استاندار کرمانشاه گفت : جنگ در استان کرمانشاه شروع و در همین استان هم خاتمه پیدا کرد، لذا این استان باید یکی از استان‌های پیش رو در حوزه ساختباغ موزه بود که به هر دلیلی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

او گفت : سال اول ورودم به استان، کلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه را با حضور سردار صفوی به زمین زدیم، اما به دلایل مختلفی مثل وقوع زلزله پروژه متوقف بود، تا اینکه حدود یک ماه پیش با سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ساخت این باغ موزه به توافق رسیدیم، هرچند از آن زمان هم به دلایلی که ظاهرا به انتخاب مشاور بر می‌گردد، روند اجرای کار کند بوده است.

بازوند با انتقاد از عدم حضور مشاور در این جلسه، خواستار پای کار آمدن جدی مشاور در اجرای پروژه شد و افزود: در جلسات بعدی حتما باید مشاور طرح در جلسه حضور داشته باشد.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس توافق انجام شده با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پروژه باغ موزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه سوم خرداد سال ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد، گفت: این زمان بندی دور از انتظار نیست و بر اساس کار کارشناسی انجام گرفته صورت گرفته باید شاهد تحویل پروژه در این زمان باشیم.

او با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در ساخت باغ موزه دفاع مقدس مشارکت کنند، گفت: همه باید همانطور که در جریان سال دفاع مقدس ورود کردند، برای اجرای این پروژه هم پای کار بیایند.

بازوند گفت: با توجه به اینکه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در مسیر گردشگری کرمانشاه ساخته شده، می‌توان با تلفیق گردشگری با موضوعات جنگ، گردشگری دفاع مقدس را در این منطقه به تصویر کشید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون تامین دو هزار تن سیمان رایگان برای انجام پروژه نهایی شده، گفت: در تلاشم تا هزار تن دیگر هم به این میزان اضافه شود.

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون هیچ ردیف اعتباری برای ساخت پروژه مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس نداریم، گفت: کار را با مشارکت دستگاه‌ها پیش می‌بریم.

سالاری گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس نیاز استان کرمانشاه است و همه باید در این راستا به کمک بیایند.

سالاری گفت: این پروژه به دلیل موقعیت استقرار آن و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و همچنین به دلیل بازدید کاروان‌های راهیان نور از قابلیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند ترکیبی از گردشگری طبیعی، تاریخی و دفاع مقدس را در معرض دید گردشگران قرار دهد.

او با اشاره به پیگیری جدی برای ساخت این پروژه در کرمانشاه، گفت: در جلسات مختلف مسائل و مشکلات اجرای این پروژه بررسی شده است.

سالاری افزود: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای ساختمانی، پنج هزار مترمربع فضای نیمه باز و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای باز خواهد داشت.

او افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه برای ساخت این مرکز به حدود ۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سردار مرادعلی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر رازش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه دارای بخش‌های مختلفی مثل واحد‌های اقامتی، سالن همایش، کتابخانه و مرکز پژوهش، محل بازسازی عملیات‌های مهم و... خواهد بود.

محمدی با تاکید بر ضرورت ساخت این مرکز در کرمانشاه، افزود: ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، نیاز کرمانشاه برای تکمیل اقدامات انجام شده در استان در حوزه دفاع مقدس است.

او گفت: استان کرمانشاه از نظر یادمان‌ها و دیگر محتوا‌های دفاع مقدسی در کشور سرآمد است و احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجیره اقدامات دفاع مقدسی استان را تکمیل خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.