حسان دیاب در نشستی خبری گفت: با درخواست جنبش مردمی برای تشکیل کابینه‌ای از افراد متخصص و مستقل موافق هستم.

حسن دیاب: حزب‌الله از تشکیل کابینه مستقل حمایت کرده است/دولت جدید لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العالم، «حسان دیاب»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه دولت لبنان، در نشستی خبری در بیروت گفت: به خاطر حل مشکلات لبنان بهترین‌ها را برای کشورم می‌خواهم و ما خواهان حضور وزاری متخصص در کابینه هستیم. من شهروند لبنانی هستم که کشورم را دوست دارم و خواهان حل مشکلات کشورم هستم.

او افزود: نخست وزیر تنها مسئول تشکیل کابینه است و من از این موضوع کوتاه نمی‌آیم. دولت جدید در سریعترین زمان ممکن تشکیل خواهد شد و در این راستا، نشست‌های متعددی از فردا یکشنبه برگزار خواهد شد. هدف من تشکیل یک دولت کوچک است.

مأمور تشکیل کابینه لبنان ضمن تأکید بر مستقل بودن خود و در عین حال برخورداری از حمایت همه طرف‌های لبنانی برای تشکیل سریع دولت جدید، از تلاش برای تشکیل دولتی کوچک با حضور حداکثر ۲۰ وزیر خبر داد.

حسان دیاب مأمور به تشکیل کابینه لبنان روز شنبه در نشستی خبری در بیروت گفت: من شخصی مستقل و خواهان بهترین‌ها برای لبنان هستم. من برای خودم چیزی نمی‌خواهم بلکه هدفم این است که با همکاری همه طرف‌ها برای حل مشکلات لبنان ایفای نقش کنم. شرایط فعلی لبنان نیازمند تلاش و توجه همه طرف‌ها و گروه‌ها است. برای حل و فصل مشکلات کنونی کشور با همکاری همه گروه‌ها و جریان‌های لبنانی، تلاش خواهم کرد. ما به تشکیل دولت متخصص مستقل که برای حل بحران لبنان کار کند پایبند هستیم. برای تشکیل دولت کوچک متشکل از ۲۰ وزیر تلاش خواهم کرد. هیچ پیش شرطی از سوی هیچ گروهی برای تشکیل دولت جدید به من تحمیل نشده است بلکه برای تشکیل دولت از حمایت همه طرف‌ها برخوردار شده‌ام.

دیاب در ادامه افزود: فردا برای اطلاع از آرا و نظرات نمایندگان جنبش مردمی با آنان دیدار خواهم کرد.

دیاب همچنین گفت جنبش حزب‌الله از تشکیل کابینه‌ای متشکل از افراد مستقل و متخصص حمایت کرده است. او افزود: پیام من به جنبش مردمی این است که با درخواست آن‌ها برای تشکیل کابینه‌ای از افراد متخصص و مستقل موافق هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار