مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ تن نهاده برای دام‌های سبک استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۲ هزار تن نهاده برای دام‌های سبک استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهروز ورمزیار، مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه تعاونی دام سبک استان همدان در خرداد امسال کار خود را آغاز کرده و ۴۰ نفر عضو دارد گفت: در حال حاضر تعداد اعضای اتحادیه به ۱۵۰ دامدار رسیده است.

او افزود: از آنجا که وجود یک تعاونی برای حمایت از دام سبک در استان احساس می‌شد، اقدام به تأسیس این تعاونی کردیم.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه این شرکت به صورت استانی ثبت شده و مترادف با اتحادیه است ادامه داد: سراسر استان با مرکزیت شهرستان همدان از سوی این تعاونی حمایت می‌شود.

ورمزیار بیان کرد: در حال حاضر این اتحادیه زیر مجموعه اتحادیه دام سبک کشور و عضو صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور نیز قرار دارد.
او همچنین به اقدامات دیگر این اتحادیه، چون تهیه بیمه عمر برای دامداران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۰ دامدار اعضای این اتحادیه هستند.
مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان عنوان کرد: اتحادیه دام سبک به توزیع نهاده‌هایی، چون ذرت، جو، سویا و سبوس را بین دامداران می‌پردازد.

ورمزیار با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته بالغ بر ۹۰۰ تن سبوس، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تن جو، ۴۰۰ تن ذرت و ۱۰۰ تن سویا توزیع شده است ادامه داد: این تعاونی به صورت تخصصی دام سبک را حمایت می‌کند.

او درباره اقدامات تخصصی در حوزه دام سبک که از سوی این تعاونی انجام می‌شود گفت: یکی از این اقدامات که با همکاری یک شرکت صورت می‌گیرد، همزمان سازی سنتز نژادی است که دامداران را به پرورش نژاد‌های پربازده سوق می‌دهد.

مدیرعامل تعاونی دام سبک استان همدان با بیان اینکه اقدام دیگر تعاونی گوسفندان بومی این است که با نژاد رومانف کانادایی تلقیح مصنوعی انجام می‌شود گفت: این گوسفندان قیمت بالاتری دارند و پربازده‌تر می‌شوند.

ورمزیار با بیان اینکه مجری هویت گذاری دام سبک در همدان هستیم اظافه کرد: این اقدام ارزشمند برای جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار