مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۶ نفر موتور سوار هشت ماه امسال در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۸۶ نفر موتور سوار هشت ماه امسال در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه ۸۳ نفر از فوتی‌ها مرد و بقیه زن بودند، افزود: بابل با تعداد ۱۵، ساری با ۱۳ و بهشهر با ۱۲ مورد بیشترین و شهرستان سوادکوه با یک فوتی کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

عباسی گفت: بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خرداد با ۲۱ و مرداد با ۱۲ هر کدام با ۱۳ فوتی بیشرین و فروردین با ۶ مورد گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۲۰ فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید.

او گفت: بیشترین برخورد موتور سوار با ۴۱ مورد سواری، ۱۳ مورد با کامیون و ۱۱ نفر هم وانت بار گزارش شده است.

عباسی با اشاره به فوت تعداد ۶۴ نفر از موتور سوار‌ها در محور برون شهری و راه روستایی و مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان ۵۳ نفر در بیمارستان و ۳۳ نفر هم در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۵۰ نفر هشت ماه امسال در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۱۹ درصد آن مربوط به موتور سوار‌ها هستند.

او گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در هشت ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار